Jag gör också så fast med vesuvio
Enligt Foodora så har många samma smak som mig, Hawaii har legat på topp 5 över Svenskarnas favoritpizzor länge nu. ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den är tydligen top två om man bara fick äta en pizzasort resten av sitt liv. ![]()
Hawaii ftw! ![]()
Så fel det kan bli när memesskapare inte läser på. ![]()
![]()
![]()
Hawaiipizzan uppfanns i Kanada 1962.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hawaii-pizzans-skapare-sam-panopoulos-har-dott
Man ska nog inte se ett meme som en faktakälla ![]()
Håller helt med, men de kunde lagt liite mer fakta bakom! ![]()
Om man önskar smiska sina smaklökar: Azteka (jalapeño, tacosås, vitlöksås och så’nt)
Om man önskar smeka sina smaklökar: Chèvre (getost (nähä?!), honung, nötter, ruccola etc)
Om man önskar gå i barndom igen: Calzone
p.s. Dagens middag: Uppvärmd Azteka från gårdagen. ![]()
Hawaiipizza är ju fantastiskt i New York style dvs med tunna och krispiga botten. I Finland lägger man ofta till Auraost, som är finsk mögelost från Åboregionen.
Pratar man om Napolipizza, ska det vara klassiska pizzor, Margherita, Marinara, Diavola etc.
Den gör jag som vit pizza ibland, med lite creme fraiche i stället för tomatsås och tortillabröd i stället för deg. Mycket ruccola ska det vara, men efter den gräddats! ![]()
Finns det likadant bevismaterial om banan också?
Batman special
Var du inte vegan? ![]()
Nej nej, men tomater + jordgubbar = veganskt! ![]()
King Kong så klart!
Kebabpizza med pommes på ![]()
Ananas på pizzan är väl knappast nåt specifikt för Sverige. Oxfilé och bearnaisesås däremot.
Men oj, vad jag saknar det.
Här i Finland kontras det med den underbara uppfinningen smetana på pizzan.
Det beror på vart man bor? ![]()
Man måste ju tänka investering, vart får jag mest för mina pengar?
@janbolmeson Har du någon inblick hur man ska tänka för att få så mycket pizza för pengarna för så lite pengar som möjligt, tänk dig en Indexfond fast som pizza!
En genuin klassiker på restaurangerna i Italien…
Jag gjorde fyra egna plåtar igår med en massa kylskåpsfynd som behövde gå åt. Men en sak är säker: pommes hamnar aldrig på pizza i det här hemmet! ![]()