Vilken pizza? Hjälp!

Jag gör också så fast med vesuvio

1 gillning

5 gillningar

Enligt Foodora så har många samma smak som mig, Hawaii har legat på topp 5 över Svenskarnas favoritpizzor länge nu. :yum::heart::pineapple::pizza::raised_hands:

Den är tydligen top två om man bara fick äta en pizzasort resten av sitt liv. :tada:

Hawaii ftw! :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Så fel det kan bli när memesskapare inte läser på. :rofl::joy::sweat_smile:

Hawaiipizzan uppfanns i Kanada 1962.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hawaii-pizzans-skapare-sam-panopoulos-har-dott

1 gillning

Man ska nog inte se ett meme som en faktakälla :wink:

3 gillningar

Håller helt med, men de kunde lagt liite mer fakta bakom! :wink:

Om man önskar smiska sina smaklökar: Azteka (jalapeño, tacosås, vitlöksås och så’nt)
Om man önskar smeka sina smaklökar: Chèvre (getost (nähä?!), honung, nötter, ruccola etc)
Om man önskar gå i barndom igen: Calzone

p.s. Dagens middag: Uppvärmd Azteka från gårdagen. :sweat_smile:

3 gillningar

Hawaiipizza är ju fantastiskt i New York style dvs med tunna och krispiga botten. I Finland lägger man ofta till Auraost, som är finsk mögelost från Åboregionen.

Pratar man om Napolipizza, ska det vara klassiska pizzor, Margherita, Marinara, Diavola etc.

3 gillningar

Den gör jag som vit pizza ibland, med lite creme fraiche i stället för tomatsås och tortillabröd i stället för deg. Mycket ruccola ska det vara, men efter den gräddats! :yum:

1 gillning

Finns det likadant bevismaterial om banan också?

Batman special

Var du inte vegan? :scream:

1 gillning

Nej nej, men tomater + jordgubbar = veganskt! :rofl:

1 gillning

King Kong så klart!

Kebabpizza med pommes på :+1:t2:

1 gillning

Ananas på pizzan är väl knappast nåt specifikt för Sverige. Oxfilé och bearnaisesås däremot.
Men oj, vad jag saknar det.

Här i Finland kontras det med den underbara uppfinningen smetana på pizzan.

3 gillningar

Det beror på vart man bor? :thinking:

2 gillningar

Man måste ju tänka investering, vart får jag mest för mina pengar?
@janbolmeson Har du någon inblick hur man ska tänka för att få så mycket pizza för pengarna för så lite pengar som möjligt, tänk dig en Indexfond fast som pizza!

1 gillning

En genuin klassiker på restaurangerna i Italien…

4 gillningar

Hahaha verkligen :rofl:

Men den är go iaf.

3 gillningar

Jag gjorde fyra egna plåtar igår med en massa kylskåpsfynd som behövde gå åt. Men en sak är säker: pommes hamnar aldrig på pizza i det här hemmet! :sweat_smile:

2 gillningar