Jag hade Länsförsäkringar i många år via min anställning där jag också kopplade på min hustru och grabben som lirade ishockey.
Som boende i Stockholm var det fantastiskt att lyfta luren och få en tid på Sophiahemmet nästa dag.
Grabben hade både knä- och axelskada som snabbt åtgärdades och själv bröt jag handen på kvällen och fick den opererad på morgonen hos en handspecialist.
Så det är god kvalitet på vårdgivarna och Länsförsäkringars sjukvårdsförmedling.
De första åren var det utan självrisk men eftersom försäkringen utnyttjades för småsaker så infördes en självrisk för varje skada.
I gengäld blev den allmänna vården ”gratis” då man bara ringde till Länsförsäkringar och berättade att man sökt vård så satte dem in patientavgiften på ditt konto.
Om man är företagare med anställda så är det en given förmån att ge sina anställda men också ett skydd för företaget då rehabiliteringsansvaret för de anställda är ganska omfattande men i stället för att hålla koll på ca 100 sidor text om hur en anställd skall tas om hand så räcker det med ett (1) telefonnummer till Länsförsäkringar så tar dem ansvaret för hela rehabilitering, inkl anpassning av arbetsplatsen om det skulle vara ett alternativ.
Ja - jag är part i målet då jag hade stora delar av min yrkeskarriär som anställd på LF.
Min uppfattning är att man får vad man betalar för när det kommer till försäkringar.
Min standardfråga när jag diskuterade med kunder var; vill du ha en bra eller en billig försäkring??
Jag är inte uppsjungen på övriga bolags olika försäkringslösningar och dess omfattning.
Hoppas dock att dessa rader kan hjälpa dig att ställa de rätta frågorna både till dig själv och marknadens aktörer…