Vilken sport lönar sig bäst för barn?

Men rekommenderar inte gymnastik, stor risk att fastna i vinkelvolten :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Var tvungen att lyssna igenom låten och nu förstår jag precis vad du menar. Det där känns igen, både från min egen barndom och från dagens ungdomslag. Trots allt prat om att inte räkna mål eller toppa lagen sker det ofta en ganska tydlig selektering ändå. Att vara barn till tränaren är tyvärr fortfarande en konkurrensfördel.

Toppning och favorisering är nog en av flera anledningar till att Sverige inte tagit större kliv som fotbollsnation. Jag är rätt övertygad om att vi hade varit bättre rustade om man struntat i toppning fram till åtminstone 16 års ålder.

För att svara på själva frågan i tråden tror jag att småsporter kan vara mer tacksamma, särskilt under perioder när konkurrensen är lägre. Tiden mellan Truls Möregårdh och Jan-Ove Waldner var nog perfekt för att slå igenom inom pingis. Nu blir det nog tuffare igen, i och med att landslaget åter visar klass.

1 gillning

Pingis är en av världens största sporter, ingen småsport :sweat_smile:

I Sverige är det väl förhållandevis få utövare i jämförelse med andra idrotter?

Ja men att bara vinna SM blir man nog inte rik av, och världstoppen är skitsvår att komma in i, det var så jag menade.