Ajdå, det hade jag för mig att dom fixat - det är ju kasst. Adapter för att använda pennan går ju bort!
Nu när jag kollar hade jag nog slagit till på en iPad (v9) med penna (v1) för 5000kr OM det bara är rita och surfa dom vill göra. Är man sen inne på att kolla högupplöst film osv så hade jag kört iPad Air m1 även om det är 4000kr dyrare…
Men jag hade köpt en 256 GB variant, men så lider jag lite av lagringsångest…
Mjo, tror det är de här två alternativen jag väger mellan nu.
Lutar kanske lite mer åt Air M1 + v2 penna, som du säger, det finns ju ändå andra användningsområden bortom ritandet även om det nu är huvudanledningen till att vi tittar på alternativen.
Jämförelsen du kan göra är att se totalkostnad för iPad Pro 11”, iPad Air och en iPad (10th) med pennor i alla fall. Då är skillnaden i pris uppenbar och den förklaras med de funktionaliteter jag beskrivit tidigare. Här i Sverige landar priset med 256GB på följande från webbutiken:
Givet dessa priser hade jag inte gått på en iPad Pro. Är det primärt en bra upplevelse med pennan hade jag också exkluderat iPad 10th. Kvar är då en iPad Air med 10,9” skärm och en iPad Mini med 8,3” skärm. Från vad jag kan se är Air och mini identiska hårdvarumässigt förutom storleken på skärmen och processorn. Allt annat listar apple med samma text. 1200 SEK för att gå från mini till Air och 1500 SEK för att gå från Air till Pro. Självklart lite billigare om man kör med standardutrustningen om 64GB lagring.
Jag förstår att Apples produkter är bra. Men om man inte använder någon Appleprodukt, och föredrar att hålla sig utanför deras ekosystem och använda Android, eller något annat; Vad väljer man då för att matcha Apple i prestanda?
Samsung Galaxy 8 verkar bra. Dock springer iPad Air cirklar runt den i prestanda tack vare mycket bättre processorer. Samsung Galaxy 7 är ett billigare och mycket långsammare alternativ.