Buffet gjorde något liknande många år sedan och försökte sen leva upp till det.
Vad han gjorde var att han fick skriva sin egen dödsruna där han beskrev vad han åstadkommit i livet och lämnar efter sig.
Buffet gjorde något liknande många år sedan och försökte sen leva upp till det.
Vad han gjorde var att han fick skriva sin egen dödsruna där han beskrev vad han åstadkommit i livet och lämnar efter sig.
Uthållighet. Inte för att jag funderat på något ord tidigare. Men jag kände det starkt när jag läste tråden.
2026 ska jag fullfölja - hålla ut - hålla i det jag bestämmer mig för att göra. Kanske blir det bättre hälsa av det, kanske blir det en bok till, kanske blir det något annat…
FORTSÄTT, dvs ung göra samma saker som 2025. Kanske borde ha utvecklas istället men är lite för lat. Hoppas att inte bli allvarligt sjuk, få behålla jobbet, gneta på med besparingarna, resa lika mycket som 2025, barnen fortsätter att utvecklas.
Det är inte bara en känsla, utan en färdighet och ett förhållningssätt. Jag känner att jag ofta rusar fram i livet… Nästa sak ska göra livet bättre. Men jag tänker mig att med Tacksamhet som riktsnöre kanske jag kan lugna ner mig lite mer i nuet. Det finns mycket som man redan har (både materiellt och emotionellt) att uppskatta.
Mitt ord är TILLBAKA.
Efter sjukdom, olycka och nu slutligen operation är 2026 året då jag kommer tillbaka till den rörlighet och förmåga jag hade sommaren 2024.
Det är bara 10-12 månaders rehab kvar ![]()
Mvh Kroken
En liten pichu! Grattis ![]()
Pikachulito ![]()
Årets ord: Flytt
Innebär en hel del som kommer ta upp hela året för hela familjen. Nya skolor, jobb och hem osv osv
Mycket oro och känslor men förhoppningsvis för det bästa
Resiliens.
2026 kommer bli stökigt på många plan, och då gäller det att behålla fattning, riktning och öppenhet.
* Lekfullhet *
Bidra till minst ett leende om dagen
(förutom mitt egna)
Inte koll på Pokemon? Pichu är en bebispikachu! ![]()
“Familjen” är mitt viktigaste ord för 2026. Jag älskar min familj, har alltid gjort, men tidigare har jobbet fått för stort fokus. Det är slut med det nu. Nu sätter jag alltid familjen först, alltid! Jag har äntligen lärt mig, den hårda vägen, att det inte är värt att lägga ner sig för mycket på jobbet. Ingen blir nöjd ändå utan förväntar sig ändå mer och mer. Ju mer högpresterande man blir ju mer tid, svett och tårar får man lägga in för att dels bibehålla sin höga prestation men också överträffa förväntningar. Till vilken nytta? För att ta med sig ännu mer jobb hem?
Nej, pengarna behöver vi verkligen inte och jag behöver inte bevisa något för någon, allra minst mig själv.
Nu jobbar jag sköna 80%, lämnar och hämtar mina tre barn varje skoldag, lagar middag, läser läxor med dom och umgås.
Bäst av allt, ingen lön i världen kan mäta sig med uppskattningen i kärlek jag får från mig familj.
Så, jaa…familjen…
Variation.
Exekvering.
De flesta vet vad de skall göra, både på jobbet och i livet, men få får det gjort.
Inspirera
Upplever att många kämpar efter några tuffa år. Ska försöka lyfta min omgivning.
För mig är ordet AI.
Ekonomin kanske är i en bubbla, ordet är väldigt 2025 - men utvecklingstakten på mjukvara och hårdvara är i det närmaste explosiv och under året är min ambition att lära mig bygga och orkestrera AI-agenter. Vi får se var det tar mig och mitt företag.
Jag tror ordet får bli NÄRVARO. Vilket får återspegla en minskad skärmtiden, Nya studier, tid med familjen samt tid i naturen med odling m.m.
Inga invändningar direkt men… är det inte två ord?
Mitt blir “ansvarsskyldighet”.
Jag har slutat acceptera kollegors illa genomtänkta AI-slop som de skickar runt och låtsas som att de själva producerat, som någon annan bara ska “titta lite på”. Det blir meddelanden till alla i organisationen tills vinken är fattad. Du är ansvarig för det du lägger fram i ditt namn.
PSA: Lär dig använda AI på ett sätt som inte försvagar dig som arbetstagare och förslöar dig som människa.
Trivsel
Med familj, jobb, fritid