Ring till kundtjänsten och säg att du vill ha högre ränta, klart.
Detta tar dock längre tid än att öppna ett nytt sparkonto hos annan bank
Ja, det tar nog några minuter……
Handelsbanken har något som bara heter sparkonto med rörlig ränta på 1,35% just nu.
3% på komplett, Rörligt och månadsränta. Såg i en annan tråd att bara vissa Fått höjningen så jag och frugan mailade dem. 3 dagar senare, fick vi också 3%.
@massej Går det snabbt att sätta in och ta ut pengarna? Sugen på å byta till 3% istället för 2.25% som jag har på Lunar men där går det att swisha in så de kommer in direkt
Nej, det är BG-insättning så det tar någon dag.
eftersom det är bankgiro fram och tillbaka så tar det 1-2dagar. Vad jag märkt att gör man det innan kl 9 så är pengarna där dagen efter (bara vardagar), men om det är tur eller standard är svårt att avgöra. Själv bara gjort några enstaka överföringar. Har det till min buffert så inte pengar jag rör ofta.
Fan, det missade jag. Flyttade precis från LF till Sjudagars…
Tack för tipset om kompletts sparränta på 3%! Jag har dem och ringde därför in och fick höjningen direkt
Även jag ringde in nu och fick 3%. Tjejen jag pratade med gick med på det rätt fort men lät initialt tveksam och påpekade att det är för specialkunder.
Gick lika bra att maila
”Hej jag har hört flera som gått över till er för ni erbjuder 3.0% i ränta bara man skriver till er. Jag skapade ett konto och hoppas jag med kan få den räntan, så ska jag föra över min buffert så fort det är överenskommet Med vänlig hälsning, ”
”Hej
Tack för att ni kontaktade oss.
Vi har per idag höjt er ränta till 3,00%.”
Sevenday är en del av Bnpparibas så du borde kunna vara lugn tänker jag men kan Credit suisse falla så man vet aldrig.
Jag såg det här när jag sökte efter info.
Santander 2,80 % rörlig ränta med insättningsgaranti kostnadsfritt och du kan sätta in ta ut hur ofta du vill Obundet
Har använt mig av ett tiotal nischbanker genom åren och varit mest lojal mot Sevenday Bank.
Binder ibland upp mig på 3,6 eller 12 månader för målsparande.
De har sällan högst rörlig inlåningsränta(även om det sker under kortare perioder).
Men om man ser till de bindningstider som passar mig (0-12 mån) säger min magkänsla att de har ett totalt snitt som är högre än de flesta andra över tid. (Kan inte backa upp detta alls, bara magkänsla )
Jag fick precis erbjudande från Komplettbank på 3.2% på sparkonto.
På Rörligt?
Jag har idag (alla rörliga med insättningsgaranti)
Nordea ca 1.5%
SBAB: 2.5%
Landshypotek: 2.6%
Lunar: 2.25% (Månadsutbetalning)
Brocc: 2.7% (Månadsutbetalning)
Komplettbank ser ju valdigt intressant ut och jag skulle gärna få lite mer information där. 3.2%, rörligt? Månadsutbetalning?
Yup, står “för dig med kreditkort hos Komplett” såg ja nu.
Ja står ränta varje månad