Vill bli managementkonsult – söker sparringpartner

Jag pluggar till civilekonom med inriktning management och har tre terminer kvar. Just nu håller jag på att söka praktik inför hösten 2026 på en managementkonsultfirma eftersom det är den vägen jag vill gå efter examen.

Jag har börjat öva på caseintervjuer och inser hur mycket snabbare man lär sig när man får bolla tankar, struktur och resonemang med någon annan. Därför tänkte jag höra om det finns någon annan student eller yrkesverksam managementkonsult här inne som skulle vilja:

• öva case tillsammans,

• dela erfarenheter eller tips inför intervjuer och arbetet,

• eller bara snacka lite om hur vardagen ser ut i branschen.

Är väldigt nyfiken!

1 gillning

Ett tips; skriv gärna casen här och dina tankar eller specifik fråga, så kan du nog få input. Däremot är det tyvärr nog få på detta forumet som har tiden att göra det du önskar och tyvärr är de flesta äldre och mitt i karriären här på forumet.

Hade jag varti 20 år yngre hade jag varit game. :smiley:

3 gillningar

Många universitet erbjuder mentorskapsprogram där du nog kan hitta en del av det du söker.

Jag är nyfiken, vad är det som lockar med att bli just Managementkonsult?

1 gillning

Kul! Jag har snart en master i både management och kommunikation och funderar också på managemenkonsultyrket efter examen. Vet inte riktigt hur mycket tid jag har till övers just nu men vill ändå flagga ett visst intresse innan tråden blir för svår att hitta…!

2 gillningar

Om du pratar tyska är det här obligtorisk underhållning för alla managementkonsulter prospects: https://youtu.be/bOV7pgc9J9I?si=BYxrX0Qk_S0n46F8

2 gillningar