When in FIRE - din perfekta dag

Har typ 5+ streamingtjänster i egen och nära familj men av praktiska skäl så hamnar de ofta på en usb-sticka, även om jag skulle kunnat streama dem :slight_smile:.

Såg What about Bob? och The Client idag. The Client finns på Netflix.

1 gillning

Att somna om vid 7 är för mig nästan en garanti för att må konstigt hela dagen.

Jag sover nästan alltid jättekonstigt när jag somnar om ifall det inte är riktigt tidigt.

Sova till 9 utan att ha vaknat innan är inga problem däremot.

1 gillning

Då bor du i lägenhet och helt ensam? Inget måla huset, klippa gräset, sätta potatis, plantera blommor? Inget mata katten, rasta hunden, tvätta akvariet? :blush:

3 gillningar

Inte för att vara sån…men borde du inte ha med 5min/timma för att svara på foruminlägg också :slight_smile:

2 gillningar

Jag räknar det till marktjänsten. :rofl:

Det finns ju luckor..vakna 07. . men sen yoga 07:30 . . .du saknar 30min där :wink:

Vad skönt! :wink:

Får man gå på toa eller? Och ibland behöver även FIRE-folk duscha och raka skallen! :joy:

1 gillning

Lite halv OT fråga men ändå till ämnet om att lägga upp sin dag. . .hur har era mattider ändrats i FIRE?
idag är jag så extremt tidstyrd med mat. . 06:05 frukost…09 rast . .12 Lunch…14:30 em fika….16:30 middag…
På helgerna o sem så driftar det helt o det krånglar till hela mig lite smått . .har ni rutiner på sånt i FIRE?

Jag har en hel rad med grejer jag ibland tycker är kul, och i varje ögonblick på dagen så gör jag någon av dem lite som jag känner för, eller gör ingenting alls, eller provar något nytt för att se om det platsar på listan.

Ibland börjar jag med något, ändrar mig, och gör nåt annat i stället.

5 gillningar

Frukost när jag vaknat ordentligt.

Lunch när det passar mellan olika saker jag pysslar med om dagarna.

Middag på lämplig tid på kvällen.

Samtliga diffar några timmar hit och dit beroende på vad som sker under dagarna :slight_smile:

2 gillningar

Jag får nästan mer ångest med Fire, sparar idag som om jag vore fire, ca 50% sparkvot, och vissa dagar går jag i tankar att “gå i fire”, dock älskar jag verkligen att jobba o bidra, är nog lite workaholic, får nästan lite ångest av diskussionerna ovan av att bara vara hemma o laga mat/träna mm hehe. De där med att prova nya saker/vara kreativ tror jag dock är nyttigt, sen är de en annan femma om man verkligen gör de när man går i fire. Dock kanske mitt tankesätt ändras vid 40-50 års ålder (är snart 27 med snart 2 milj investerat)

3 gillningar

Samma här! Det är härligt att folk njuter av rutinerna som beskrivs här, men för mig hade det funkat i max en vecka att leva såhär, efter det behöver jag ha något “större” på gång. Jag vet inte vad, och det är just därför att jag inte ens funderar på FIRE då det är tveksamt att det är något för mig.

Samma gäller när det pratas om 4 dagars arbetsvecka, vad fasiken ska jag göra med en 3 dagars helg? Det är för kort tid för att starta något större projekt men väldig långt tid för mig för att inte göra något och bara “kolla på netflix”. (Jag är inte emot konceptet men själv hade jag helst velat ha mer semesterdagar som jag kan disponera över än en obligatorisk 3 dagars ledighet i veckan)

2 gillningar

Är nog bara jag som är konstig, extremt lat och ointresserad av träning men:

3tim träning + morgonpromenad VARJE dag. Det känns väldigt mycket även när jag jämför med hårdtränande fysfenomen i bekantskapskretsen (tänk nivån nära landslaget, en hade svenska rekordet i en viss uthållighetsgren i flera år osv)

5 gillningar

Oj! Spännande att du kom fram till allt det.

Av olika skäl väljer jag att inte svara på ovan, dock lever jag inte själv. Tro mig, alla behöver inte veta allt.

En av sakerna jag personligen avskyr med att jobba, att hela ens dag och måltider blir styrda till en mall som alla ska in i. Och avviker du ens en mm från detta så kommer det tusen ifrågasättande kommentarer (iofs blivit bättre men ändock).

1 gillning

Med tanke på att vi (människor) har blivit helt förslappade sedan intåget av diverse skärmar, har vi blivit så främmande för vad vi faktiskt är gjorda för. Sedan vill kroppen spara energi och därav vår lathet, men det behöver inte alltid vara av godo…

Förr, som amatör, tränade jag cirkus 20 h i veckan. Har du någon form av sport/träning som intresse är ovan inte särskilt mycket, men du måste också veta vad du gör och varför du har ett specifikt upplägg. Vi är olika.

1 gillning

Haha, nej alla behöver inte veta allt :blush: det var ju bara att du inte alls hade skrivit in något om hus och hem i din tidsplan, och för mig skulle det vara en stor del av tiden om jag något gång blev FIRE, därav denna reflektion. Det var inte alls illa menat, tycker du hade en härlig och intressant frågeställning när du skapade tråden :tulip:

Härligt att du har det som intresse. Jag lägger min tid på annat. :smiley:

1 gillning