Jag är en av några tusen svenska suckers som blev fuckade av ledningen hos Wirecard och revisionsfirman EY:s i bästa fall, grova inkompetens. Honourable mention för Badin och Deutsche Börse.
Dessutom låg jag kvar med aktierna hela vägen till avnotering men, det passar i och för sig bra in med mitt motto om att värden kommer och går men aktierna består ![]()
Idag kom Avanza med följande erbjudande
Wirecard AG – Försäljningserbjudande (Kort svarstid!) (20:e dec. 18.59 red.)
Mot bakgrund av den begränsade möjlighet du som kund har att sälja din aktier i Wirecard AG erbjuder Avanza nu att för din räkning sälja aktierna till aktuell marknadskurs.
Courtage kommer att tas om 99 SEK per konto (eller högst 50% av försäljningsvärdet). Avanza kan inte garantera att aktierna säljs till en specifik kurs, aktierna kommer säljas snarast möjligt efter att erbjudandet har stängt.
Erbjudandet är föremål för pro-rata. Delar av det innehav du deltar med kan alltså komma att skrivas ned då det inte finns någon garanti att alla aktier kommer kunna säljas.
Du kan ändra ditt svar fram till sista svarstidpunkten. Tänk på att du behöver uppdatera ditt svar om du gör någon förändring i ditt befintliga innehav.
- Vilken marknad och till vilken kurs?
- Vem vill köpa och varför?
Som tur är handlar det inte om några enorma belopp men ett drygt dussin aktier för min del. Mentalt har jag redan sedan länge realiserat en totalförlust men om någon vill köpa börjar man ju undra.
Jag deltog aldrig i grupptalan som nu är stängd för registrering men jag hittar heller ingenting om hur det gått, Wirecard Class Action — WEISSWERT Rechtsanwaltsgesellschaft mbH
Straffrättsligt är Wirecard inte avslutat, Yahooist Teil der Yahoo Markenfamilie och ett civilmål verkar inte heller nått en lösning, Wirecard shareholders suing audit giant EY Germany over asset-stripping claims | Euronews
Så, ta några kronor nu eller kräva och eventuellt stämma EY på samma grunder utifall de förlorar. Spelar det i så fallen ens någon roll om man fortfarande är delägare?