Det är centraliserat och meningslöst för någon annan än som spekulant eller Ripple. Ripple gör sig stora pengar på narrativet att det skall användas av banker som penningöverföring över landsgränser/mellan banker, när banker inte har någon vinning i att göra detta. Banker kommer antingen utveckla sitt egna CBDCsystem (vilket vissa banker redan gör) eller använda dollarn. Alternativt bitcoin, vilket vissa banker redan gör.
Läge att döpa om tråden till “Ekokammaren för oss som äger Ripple” om övriga åsikter ej önskas?
Hade hoppats på att någon XRP-frälst skulle nappa på denna.
Any takers på varför XRP är bättre än andra blockkedjor?
Hehe de har inte fått tillräckligt betalt för att fortsätta skriva i tråden ![]()
Lock in. Snart åker vi igen. RLUSD fick grönt ljus igår.
Ja såg det! Spännande. Btw, tips på bra kall kryptoplånbok att hålla sina XRP-seeds?
Jag hänger inte riktigt med.
Vad exakt är det som firas?
Ripples stablecoin
Samtidigt som coinbase tar bort USDT och ett gäng andra icke regulerade non-MiCA stablecoins på fredag. Troligtvis lanseras det samtidigt som ersättare.
Varför skulle XRP gynnas markant av att man får en stablecoin på sitt nätverk? Mer än tillfällig hype som driver upp priset.
Du svarade nog på det själv ![]()
Med RLUSD som är på ingång, är Ripple då insläppt i finrummet?
Och/eller har Ripple med sin produkt något “andra inte har”?
Det finns onekligen intresse i XRP!
Har svårt att greppa det här med mining, energiförbrukning, snabba transaktioner, fördelaktigt för institutioner/banker etc - i jämförelse med andra krypto typ BTC, ETH och stablecoins som Tether.
RLUSD (stablecoin) släpps imorgon tisdag.
Igen, varför behövs XRP när Bitcoin, Ethereum etc. finns? Banker verkar gilla Ethereum numera.
https://cointelegraph.com/news/deutsche-bank-layer-2-blockchain-ethereum-zksync
Ingen kommer svara dig för de som kom in och shillade XRP har gjort sitt jobb och skapat hype. XRP har ingen raison d’être.
XRP har passerat $3. Vad tror vi om framtiden? Sitter troligtvis fortfarande still i båten trots att det kan kännas frestande att inkassera.
Ja! Spännande. Sitter kvar. Jag är dock nyfiken på hur man ska göra när det är dags att casha ut. Smidigaste sättet mm
Om framtiden. Vet ej haha men tror xrp tjänar på osäkra omvärldsfaktorer och behov att genomföra affärer bortom redan etablerat banksystem. Tror inte det kommer minska.
Var går din gräns? Tänker på mindre än 1 år har den går från 0,37 - $3,17…
Kul men pirrigt.
Hm det var lixom lekpengar från början, så kan lika gärna hålla i och hoppas att XRP verkligen är en del av framtiden tillsammans med annan krypto. Men nånstans mellan 30-100$ kanske… din?
Oj jisses vad modigt. Är själv plus ca 600% och tänker att jag BÖR nöja mig med det. Och visst är det lekpengar men det sticker iväg ordentligt.
Lite kluven ![]()