19 år och ovanligt mycket pengar

När det gäller företag har jag ganska mycket erfarenhet. Om du är den ende som vill / kommer lägga in pengar då är idén inte tillräckligt bra. Särskilt i tider som dessa då det är ont om bra investeringar. Således:

om inte banken eller minst tre andra är villiga att investera i ditt företag då är det inte tillräckligt bra och då borde även du avstå. Punkt.

Jag har sett det så många gånger, ägaren råkar ha lite pengar och så slarvar man på ett sätt som man inte hade gjort om inte pengarna hade funnits. Man fattar dåliga beslut, man tar inte de tuffa besluten som hade krävts, man lägger inte fokus på sälj, man subventionerar bolaget och tar genvägar. Gör inte det!

Jag skulle nästan i det här fallet, om du är osäker anlita en rådgivare på timme, som får vara ”överförmyndare” åt dig och ha tillit till det. Eller så använder du oss i forumet. :slightly_smiling_face:

(Det omvända gäller också, när det är bra investeringar då dras pengar till det som till sk-t. Jag har kämpat som tusan under förra året och fått göra en del trick för att få tag på aktier i bra företag, jämför tex Idun industrier idag i den här andra tråden där mindre än 1 av 10 fick investera.)

2 gillningar