33-årig tjej som är mångmiljonär söker feedback på sin allokering ifrån erfarna!

Kul med en uppdatering och det låter som du gjort flera positiva justeringar gällande sparande och kostnader.

Jag och flera andra har skrivit långt här på forumet om utmaningarna man möter när man har tillräckligt med pengar (och det HAR du). När man inser att den väg man kört på hittills leder till mer av fel sak, att det är personlig förändring som måste till för att känna tillfredsställelse, inte mer pengar.

Det märks ju också på svaren du får här i tråden, att folk försöker dra dig från att släppa det ekonomiska fokuset och fokusera mer på hur livet ska levas. Du verkar lite mer vara inne på det nu också.

När man vet hur man vill leva så kommer de ekonomiska behoven fallna på plats. Vägen dit kan tyvärr skapa en del ångest, tomhet och osäkerhet eftersom man inte är van att jobba med de aspekterna. Att släppa irrationell oro, ”borden”, kanske en del status och prestige.

Nu trivs du kanske toppen med ditt liv, och då ska inte vi stå här och komplicera saker. Jag förstår att din tävling med dig själv (och andra?) är en stark drivkraft och får dig att må bra. Leder den på lång sikt till rätt plats?

Jag bloggar lite om den här typen av frågor och tänkte bland annat på det jag skrivit här när jag reflekterar över ditt driv. Kan varmt rekommendera boken ”What happens when you get what you want?” som jag nämner där också.

För ett gott liv krävs en bredd att kompetenser. Att du är grym på den ekonomiska delen märkts tydligt. Bra jobbat!!

“When we don’t find that new place, we may feel like we’ve run out of the story, but in fact the story has run out on us. Our current Grand Narrative is too limited because it only takes us to “more.” It’s too small because it has nothing to offer us after we reach our goal but to repeat ourselves. So we use proven processes to accomplish familiar goals that give us more. The problem? The more we get what we want, the harder it is to know what we want. And when we don’t know what we want, we fall back into wanting more. Feeding the appetite of the Grand Narrative of $uccess creates hunger.”

2 gillningar