431. Om börsnoteringar i allmänhet och Verisure i synnerhet | Supporterexklusivt

Samma här, tecknade via Avanza på ett konto

Samma. 40 st via avanza. Ansökte dock bara via en depå. Ni som ansökte via flera konton - har ni fått 40 på varje konto?

Ja, har fått 40 aktier per konto på alla konton jag sökte på. Oavsett hur mycket jag sökt per konto.

3 gillningar

Jag tecknade på två konton (ISK och KF) och fick 40 st på vardera kontot.

3 gillningar

Verkar som att alla fick 40 st. Fick också 40.

Ja, tilldelning här också på 7 av 7 konton, samma oavsett belopp.

3 gillningar

Som sagt, tänk på att teckna-sälj går ut på att sälja idag (om man inte gör som André). Störst rörelse kommer att sannolikt ske nu mellan 09.00-09.15 och därefter 1645:1730 om historien är en guide. Jag brukar sälja hälften nu på morgongen och hälften i eftermiddag. Jag tror att André sa väl att han säljer 30% nu på morgongen, 30% i eftermiddag och därefter håller han det andra en period. Men jag har tendens att glömma bort saker, så jag säljer allt idag. Inga Verisure aktier efter 1730 för mig.

Om det är första gången, observera känslorna nu också. Det KAN vara llt från att det är lite spännande, till att det blir lite panikigt när man ska ställa in säljordern och man ser kursen röra sig åt endera håll. Det är lite som på en karusell, njut av det. För någon kan det så klart vara att det inte känns alls. Därav att det är LEKhinken.

4 gillningar

Japp även jag har fått tilldelning på 6 av 6 konton, 40 st på varje.

1 gillning

Hur tänker ni som planerar att sälja vid öppning? Har ni en fastställd kurs ni hoppas sälja på eller avvaktar ni några minuter och ser hur kursen rör sig?

1 gillning

Jag vet att det är tabu att ens nämna det ( :rofl:) men funderar för första gången på att inte sälja av första dagen, utan vänta några dagar/veckor. Detta är utan tvekan en framtidsbransch och jag tror på företaget som helhet. Sen är beloppet väldigt lågt med, hade ej gjort det om det rört sig om ett betydligt högre belopp.

Jag brukar sälja hälften nu på morgongen och hälften i eftermiddag OAVSETT hur det går. Det är det som är tanken med en teckna-sälj. Efter 1730 idag äger jag inga Verisure-aktier.

Spekulationen är på det som är just nu - tilldelningen och ett orderdjup som är större på köpsidan än säljsidan. Redan nu är den ju uppe på 14.50 EUR mot startkursen på 13.25%. Dvs 10% upp.

1 gillning

:joy::joy:

3 gillningar

Hahahaha! :laughing::rofl:

1 gillning

Haha, självklart okej, men då ska man ju vara medveten att man lämnat spelet “oddsen på sin sida i IPO” och spelar ett annat spel. Jag tror dock att @Andre_Granstrom sa att han skulle göra samma med 40% av innehavet, men jag vet inte på vilken period. Vet att i alla på lång sikt (år) så är det INTE lönsamt att hålla en noterad aktie.

1 gillning

Då är vi igång. Öppningskurs på 14,90 EUR. Noteringskurs 13.25 EUR + 12% eller ca 800 kr.

Om det är första gången, observera känslorna nu också. Det KAN vara llt från att det är lite spännande, till att det blir lite panikigt när man ska ställa in säljordern och man ser kursen röra sig åt endera håll. Det är lite som på en karusell, njut av det. För någon kan det så klart vara att det inte känns alls.

Fat finger, sålde alla på detta kontot 09.00:

image

Sålde lite nu 09:15

image

1 gillning

Jag sålde allt direkt. 14.88 på ena kontot och 14.98 på andra kontot. Även om det inte blir så mycket pengar så är det minimalt med insats som har krävts i detta fallet.

Det var ett tag sedan jag deltog i en IPO och tänkte inte vara med i denna heller men blev inspirerad av informationen som fanns i denna tråden (eller om det var i en tidigare tråd).

2 gillningar

Ja, det är inte mycket pengar - på gränsen för några av oss utifrån 1%-regeln, men iförhållande till arbetsinsatsen och i förhållande till en timlön - så är ändå 800 kr för de flesta typ en halv dagslön iaf.

3 gillningar

Tack för erfarenheten!

Fick dopaminkick och 4400 kr. En månads utgifter!

Nu blir det säkra placeringar resten av månaden på lekhinken.

1 gillning

Fick tilldelning på 14 konton och sålde allt på en gång. Runt 10 k i vinst. Tack för detta.

8 gillningar