431. Om börsnoteringar i allmänhet och Verisure i synnerhet | Supporterexklusivt

Sålde hela otroliga innehavet om 40 aktier :slight_smile: strax efter öppning på 14.90.

Dopamin och kul, synd att jag inte använde fler konton.

2 gillningar

Blev också 40 aktier här och sälj direkt! Gratislunch för några dagar :smiling_face_with_sunglasses:

4 gillningar

OCH då är det ju tjänstefel att inte göra reklam för andres tipstjänst som står bakom tipset och säga att du får återinvestera 20% för nya tips i framtiden: https://vqm.se :joy:

3 gillningar

Nu har jag också sålt mina 40+40 , kul att vara med men knappast värt besväret om jag räknar in all tid man lagt ner på att läsa på etc.

Det var länge sedan jag var med på en IPO på grund av att det ofta blir så låga tilldelningar och nu känns det som det blir ett bra tag tills nästa gång. Men tack för initiativet här på forumet med den här diskussionstråden.

3 gillningar

Ok, nu kommer ett erkänannde enligt principen: “Kid’s don’t do this at home” och att man är sjukt dåligt förebild. :joy:

Jag läser inte alltid hela Andrés analyser utan läser bara sammanfattningen och ser det som oddsspel där man drar kulor ur en påse över tid. :scream: Blir annars som du skriver svårt att motivera det utifrån tidsmässigt. MEN, då har jag också gjort det här i snart 15 år och vet vad det innebär och litar på Andrés kompetens och det galna i att han faktiskt läste alla 287 sidor i prospektet. :exploding_head:

2 gillningar

Sålde allt på 15,20.

Inser alltid när jag köper enskilda aktier (speciellt när det är höga rörelser) att jag ej har personligheten för det. Hade inte kunnat låta bli att titta varje 20:e sekund, vilket inte är så sunt. :laughing: Det blev en vinst på nästan 900 kr. Är nöjd.

3 gillningar

Bara detta är ju en insikt värd många tusen. :slightly_smiling_face:

Det är ju därför jag kan tycka att det är roligt att man har gjort det nu för ett tag framöver i en ganska liten del i portföljen så att man slipper göra det i sin basportfölj.

1 gillning

Jag fick 40, sålde för 15.15, lite pengar blev det.

2 gillningar

Alltså måste återkomma en gång till. 14 konton? Jag tycker att jag hade många på 7. Hur har du fått ihop 14? :thinking: Många barn? :see_no_evil_monkey:

Lyckades sälja 4 av 6 konton runt 14,9-14,8, sen sa chefen till att jag behövde lägga bort datorn på mötet jag sitter på :sweat_smile: Får se när jag lyckas sälja de två sista hehe.

4 gillningar

Som vanligt mosar Freja dig i placeringstävlingen, t o m vid försäljning. :zany_face:

Dessa chefer! :scream:

Hahaha, har slutat med att ens bli förvånad. :joy:

EDIT. Kollade hennes portfölj. Grön linje…

Jag ger upp.

3 gillningar

En bonus med just denna IPO är att vi får donera litet extra pengar till behövande, dvs. Avanza, Nordnet m.fl., genom valutaväxlingsavgifterna! :grinning_face:

3 gillningar

Sålt av på flera kontona direkt på morgonen. Behållit på två där jag lagt in glidande stop-loss för att hantera min FOMO/girighet.

1 gillning

Pengars värde ska inte underskattas.

Tog direkt ut 500 kr av de jag tjänade idag och köpte ca 3000 begagnade tegel takpannor.

Kostnad nya ca 60-80 k.

Nu ska de bara hämtas också, någon dags jobb och fler dopaminkickar!

Ja, du har säkert rätt att det är statistiskt rätt att inte behålla en IPO över en längre tid MEN sedan finns ju en annan regel varför sälja en aktie som stiger regelbundet, var med på en IPO som steg 80ggr insatsen på 6år (klev av nästan på toppen).

Eller några stycken som jag klivit av efter de blivit enhörningar (10ggr insatsen), tog 5-7 år. En IPO steg bara 6ggr insatsen men då hade jag den å andra sidan bara 11månader, hade jag haft den typ 3mån till hade jag tjänat 4-5ggr mer (idag är den tillbaks till introkursen, eller ännu lägre)

Den som säljer intro-dagen eller inom 3 månader missar dessa chanser

Åh kan du beskriva hur du gör detta? Jag har sålt alla mina konton nu eftersom jag har förskolehämtning vid 16 och då tänker att jag inte hinner/kommer glömma att sälja vid 17-tiden. Men hade gärna sålt i eftermiddag om det kan göras automatiskt.

Jag tjäna bara ca 850kr. Sålde vid 15,202

Känns lite fusk att teckna via flera konton..

Ska testa nästa gång :slight_smile:

Ansökte 150 på ett konto, fick som alla andra endast 40. Tråkigt med så lite.

Upp €2 nu ser jag.

Inte sålt. Jag behåller under dan och ser vart det barkar. Begränsad nedsida som jag ser det. Fonder kommer behöva köpa in sig vid tillfälle, kan vara bra att behålla även efter idag. Får kontemplera :sweat_smile:

Avanza :

När du tryckt på sälj-knappen och får fram ”Granska sälj” så finns det (på mobilen) nere till höger en cirkel med tre prickar. Tryck på den. Du får då fram möjlighet att välja ”glidande stop loss”. Markera den. Du ska sen välja ”följ trend uppåt”, vid hur många procent nedgång från närmsta kurstopp som funktionen ska reagera (lägga säljorder) och procentuellt din säljkurs under triggernivån. Jag valde idag 3% sänkning och sälj på 99% av triggningsnivån. Ev behöver man göra ett kunskapstest innan funktionen aktiveras.

Som det ser ut nu kommer triggern lösa ut på 15,18 om det fortsätter sjunka.

Edit: min stop-loss löste ut. Sålt på 16,0 Euro. Kanske lite snålt satt stop-loss-procent. Men man ska vara nöjd, inte girig. Lycka till, ni som ligger kvar.

3 gillningar