Eftersom jag inte påstår att det ger nåt extra skydd mot krascher så blir detta ganska löjligt.
Det finns inget luftslott.
Ja? Vilket vi kan utnyttja och vara mindre volatila i hela portföljen genom ombalansering. Även på lång sikt. Helt enkelt förlora mindre vid normala dippar och ha en mindre utfallsrymd (på hela sparhorisonten utan att förlora förväntad avkastning).
Likaså är historisk draw-down notoriskt dåligt mått på storleken på kommande svarta svanar.
janbolmeson
(Jan Bolmeson)
delade upp denna diskussion i ett nytt ämne
97