50 % globalfond alt. 50 % USA och 50 % tillväxtmarknader?

Eftersom jag inte påstår att det ger nåt extra skydd mot krascher så blir detta ganska löjligt.

Det finns inget luftslott.

Ja? Vilket vi kan utnyttja och vara mindre volatila i hela portföljen genom ombalansering. Även på lång sikt. Helt enkelt förlora mindre vid normala dippar och ha en mindre utfallsrymd (på hela sparhorisonten utan att förlora förväntad avkastning).

Likaså är historisk draw-down notoriskt dåligt mått på storleken på kommande svarta svanar.

8 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Motpartsrisk i Avanza Emerging Markets

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vikten av “Rule of Law” för marknaden

Tycker du på riktigt att appen är ”största skithögen”? Jag har både Nordnet och Avanza och håller verkligen inte med