Du skulle kunna skippa köpa toapapper.
Indierna klarar ju sig utan och det finns säkert youtubevideos på hur, så med lite god vilja kan du säkert lära dig!
Angående ölen så tänkte jag först att du kunde köpa billig och sen panta en massa men du går nog minus på totalen tyvärr.
Men jag har ett gammalt halvautomatiskt bryggvärk som står och samlar damm, du skulle kunna köpa det och brygga eget!
Jag skulle över lag satsa på mat som mättar länge, snarare än enbart de med högt kcal-innehåll. Du kan ju dricka lite matolja så är du snabbt uppe i ditt näringsintag för dagen, men det hjälper inte om du blir hungrig på en gång.
Röda linser är billigt, smakar nästan inget och perfekt att dryga ut t.ex. köttfärs. Köp okokta så blir det än billigare. Dessutom är det otroligt nyttigt med mycket fiber och protein. Torkade bönor är också billigt, framför allt om du hittar relativt stora paket, men kräver mer anstränging för att laga (blöttlägs helst över natten, koka i 30-50 minuter beroende på sort).
Jag skulle också kolla på rotfrukter. Morötter kan man lätt finriva och blanda i en mängd olika rätter. Stek tillsammans med löken för en fin sötma som passar bra i t.ex. tomatsåser.
Fiberhavregryn som folk har skrivit är självklar frukost och kanske även middag. Jag skulle även köpa en påse linfrön, mala och blanda i gröten. Det är ungefär samma kostnad per kcal som havregryn, men innehåller massa nyttigheter. Ät dock max en matsked om dagen för säkerhets skull. Det är en del cyanid i . Man kan dock äta flera deciliter extremt finmalet linfrömjöl innan man närmar sig toxiska nivåer, så jag skulle inte oroa mig i onödan.
Skippa olivolja, smör, öl och eventuellt toapapper.
Handla billig rapsolja, margarin.
Införskaffa toapapper på någon offentlig toa
Komplettera nötfärsen, baconet och korven du redan har med baljväxter, rotfrukter, gullök, pasta, ris och krossade tomater. Eventuellt lite havregryn som andra nämnt.
Handla bara det billigaste på lågprisaffärer typ Lidl.
Inga problem att överleva gott på 500 kr bara man skippar extravaganserna.
Backa ett steg och tänk igenom varför du hamnade här. Att lösa det här för två veckor är kanske inte lösningen i längden. Låter det rimligt att du får slut på dasspapper men vill prioritera öl?
Gör en traditionell indisk dal. Skippa kokosmjölk och sånt skit, gör en enkel version där du kokar 6 dl torkade röda linser i en kastrull med ca 1.5l vatten tillsammans med salt och ca 1/2 tsk gurkmeja tills de är sönderkokta.
Bredvid fräser du vitlök, ingefära och lök i den billigaste skräprapsoljan du hittar, tillsätter garam masala och om du har några mer indiska kryddor hemma. När detta är mjukt och linserna är färdigkokta har du i fräset i kastrullen med linserna. Späd med vatten till önskad konstistent, den ska vara hyfsat lös. Ät med ris.
Detta blir ca 8 portioner och räcker alltså för en person till lunch och middag i 4 dagar. Med linser, ris, olja och grönsaker borde det inte kosta mer än 100kr, alltså blir det 25kr per dag. Gör detta två gånger och ät i sammanlagt 8 dagar (250kr) så ska du nog klara dig resterande 7 dagar på färsen, baconet och korven om du köper lie pasta och gör köttfärsås, carbonara och korvpasta.
Jobbigt läge.
Jag hade inte pallat hushålla och ransonera maten ner på kronan utan lånat lite stålar av nån bekant. men nu vet jag ju inte din bakgrund… utifrån mina förutsättningar så hade jag inte sett något konstigt med det.
Om det däremot är ett återkommande problem så behöver du se över din ekonomi
Även om “nöden inte har nån lag” så bör väl inte stöld uppmuntras . Hellre nyttja offentliga toaletter för tänkta behov, eller varför inte sköta magen på jobbet, på arbetstid och därmed även få betalt för besväret! Nu tänker jag en normal tidsåtgång så att inte alla arbetsgivare går i taket!