AI-genererade svar i forumet

Hej! Hittade den här tråden efter att ett inlägg jag lagt ner lite tid på blev flaggat och borttaget för att det skulle vara AI-genererat.

Jag kan förstå att någon vid en första anblick skulle kunna tänka det då jag skrev ett långt inlägg och dessutom använder jag emojis när jag skriver för att markera olika stycken och göra det mer lustfyllt att läsa. Så gjorde jag i min egen kanal även innan AI blev allmängods. Det är liksom mitt uttryck och ger igenkänning där.

För mig är det bara otur att mitt sätt att skriva innehåll (tydliga stycken med emojis) just nu är välkända AI-markörer. Man kan tänka sig att om ett par år kanske AI-tjänsterna har lagt sig till med andra uttryck som vi kommer få lära oss känna igen.

Utvecklingen i stort är nu väldigt utmanande både för användare på olika plattformar och de som modererar och sätter upp regelverk. Om vi redan gått varvet runt så att välskrivet innehåll blir borttaget för att det påminner om AI, då är risken stor att bara de som skriver känslomässigt och ogenomtänkt, rakt från höften blir kvar och innehållet blir helt ointressanta för oss andra.

emojifri text för säkerhets skull

Mitt inlägg som blev borttaget men nu är tillbaka, som referens.

6 gillningar