Alternativ till Revolut

Medlemskortet på ICA ja, men nu gällde det ICA :s bankkort (vilket jag själv inte har), där man kan få dubbel bonus.
Om jag glömmer korthållaren med fysiska kort använder jag digitalt ID i appen, det funkar smidigt även med självscanning.
Finns det något pinsammare än att inte kunna betala vid kassan…? :smile: Därför tycker jag det är viktigt med backup, så jag bär på mobil och kort separat.

Det är nog som @Anonym säger, man måste betala med ICA bankkort för att få dubbelbonus, annars får man nog bara vanlig bonus om man uppger personnummer.

Då fungerar nog inte heller Curve eftersom det utger sig väl för att vara ett eget kort och inte det underliggande.

Som sagt, jag har inga problem att ta med ICA kortet när jag ska handla. De inköpen är välplanerade och skulle jag glömma så kan jag använda ett av mina icke fysiska kort som jag har i telefonen.

1 gillning

Från ICA.se:

”Vi kan dubbla dina stammispoäng på köp som är gjorda med något av våra kort på ICA eller Apotek Hjärtat, när du nått upp till ICAs bonusnivåer. Men vi dubblar dem bara om du också har något av följande hos ICA Banken:

• Regelbundet månadssparande med saldoökning på 500 kr/mån*
  • Sätter in lön, pension, studiemedel (CSN) hos oss
  • Minst 50 000 kr på ett sparkonto eller fondkonto
  • Ett bolån eller ett privatlån
  • Medkontohavare till en som uppfyller ovanstående”

Den extra reglen använder vi :slight_smile:

:+1:

ID-kort då?
Om ni har körkort, förvarar ni det/dom i bilen, och glömmer ni isåfall ibland ID-kort eller pass när ni ska hämta paket? :smile:

Jag har inte ID-kort med mig längre när jag går ut. Med tanke på hur vårt samhälle har utvecklas p.g.a politiker som inte tar sitt ansvar så vill jag inte ha det på mig ifall någon skulle råna mig etc. Då vet de åtminstone inte vem jag är.

För vissa paket går det att identifiera sig med mobilt bankid men jag brukar ta med mig körkortet vid de tillfällena. Men ja, jag har glömt det en gång :slight_smile: (har man barn kan det bli lite stressigt ibland när man ger sig av)

:+1: Har inte tänkt så långt själv.

Plus, tappar man alla kort + ID-kort behöver man nog hoppas på att någon ärlig person hittar dom… Jag kanske inte ska bära med mig körkortet överallt :thinking:

Japp, DHL t.ex.

1 gillning

Hej,

Hur blev det med Revolut? Hittade du någon lösning?

Har ett Revolut kort men nu har periodvis inloggningen strulat. Får en klar obehagskänsla att rätt som det är så kommer jag inte in i appen. Om man inte kommer in i appen så fungerar inte kundtjänst och vad gör man då?

Det verkar vara cryptohandeln som är boven i dramat. Finns det något liknande kort som inte handlar med crypto?

Skrota Swedbank borde vara första steget. Sämre bank får man leta efter, de tar ju till och med betalt för att man ska kunna betala räkningar via “internetbanken” - som om “internetbanken” skulle vara något utöver det vanliga år 2022! De lever på gamla meriter och är allmänt dyra och krångliga att ha att göra med.

Har själv Skandiabanken + Revolut, inga som helst problem. Skandiabanken har inga kontor, så man slipper garanterat det där tramset som gammelbankerna kör med att man måste åka flera mil till ett kontor som knappt har öppet en halvtimme i veckan och hämta ut en koddosa (återigen, det är inte 1998 längre!).

1 gillning

Det slutade med att jag har kvar Revolut. Har inte riktigt hittat något som ersätter det och tänker då främst på engångskort. De flesta andra stödjer virtuella kort men det är inte samma sak. Använder inte kortet så mycket utan har det nog mest kvar p.g.a engångskort. Handlar jag till mig själv så blir det oftast på faktura om alternativet finns så jag gav upp.

Men om engångskort inte är viktigt så fungerar t.ex Northmill’s kort bra. Vi har det gör vår gemensamma ekonomi. Du kan även öppna sparkonto där med lite ränta.

Japp, fick också tips om Svea som är “fullbank” och kostar inget, med kort och internetbetalningar.

Blir kanske till att ta en runda under Julen och kolla om man ska byta bank. Håller med, de ska inte leva på gamla meriter.