Antar att du även kollat på Invincible?
Jag har Prime då jag beställer från Amazon varje vecka.
Då blir Video-delen billig.
Det jag inte gillar med appen är att jag inte kan filtrera bort allt som kostar extra. Man kan hyra filmer som fortfarande går på bio, men jag vill inte se dem hela tiden.
Nästa nackdel är att de infört mycket reklam i USA, antar att det även kommer hit i framtiden. Då blir det reklam innan, under och efter filmer och serier. Kostar att ta bort reklamen.
Har aldrig beställt från Amazon, fungerar det bra utan strul? Finns det nåt man behöver tänka på när man beställer?
Det står prime under vissa varor på Amazon, betyder det fri frakt då? Jag trodde att det skulle vara fri frakt på allt?
“Nine Perfect Strangers”!
11/4 släpps en ny Fallout-TV-serie baserad på Bethesdas spelserie.
Den ser jag fram emot.
Rings of Power finns sedan tidigare, inte perfekt eller helt kopplad till källmaterialet (böckerna) men ändå kul.
Alla avsnitt släpps på premiärdagen 11 april.
Det är fri frakt på allt.
Men varor märkta med Prime skickas ut av Amazon. Resten skickas ut av samarbetspartners som säljer via Amazon.
Dessutom är det ofta snabbare utskick och hemleverans på Prime. Prime varor kan även ingå i kampanjer där man får rabatter etc.
Det man kan kolla på är att det står att Amazon skeppar produkten. Står det ett annat företag så kanske produkten skickas från Kina istället för Sverige och tar längre tid.
Retur-förfarandet kan skilja om ett annat företag säljer och inte Amazon.
Jag tycker Prime video är helt ok. Utöver Reacher finns Handmaids Tale och Bosch mm.
Prisvärt förutsagt att man använder andra tjänster från Amazon.
Nuförtiden brukar jag signa upp en gratis månad då och då när det finns erbjudande.
Man in the high castle är också bra!
Som sagt, man brukar kunna prova fratis en månad. Bara att testa alltså… Jag skulle nog inte betala för Prime enbart för Video men man får lite andra tjänster också för en peng lägre än Netflix mm
En film på bio motsvarar tre månadsavgifter.
Om en familj på fyra ser på EN film på Prime Video istället för på bio så har man tjänat in årsavgiften.
Betalar du hela året istället för per månad så blir besparingen mycket snabbare.
Dessutom kostar en film på bio mycket mer än vad man betalar för filmen.
Mat innan eller efter filmen och popcorn och läsk under filmen kostar ju en förmögenhet ![]()
Genom att ersätta en biokväll per år med att se en enda film på Prime så har du sparat mer än en årsavgift.
Största fördelen är väl priset, att man får gratis hemleverans från amazon och en del hyfsade serier. Appen i sig är kanske inte någon höjdare
Det lät riktigt intressant ![]()
Hanna kom jag på att den var riktigt spännande.
Vilken av apparna syftar du på? Butiks appen eller Prime Video på mobil/tablet/TV?
Nu har jag skrivit upp alla tips
men detta kommer att ta tid om jag gillar allt ni har rekommenderat och jag har ett hus jag underhålla nu framöver behöver nog sälja och sluta jobba ![]()
![]()
![]()
![]()
Börja med det som du tycker verkar mest intressant. Kolla några avsnitt och se vad du tycker. Verkar inte det hända så mycket som du vill så byt till nästa och så småningom hittar du något som du inte kan sluta kolla på.
Kan man kolla på amerikanska utbudet med vpn?
Bästa serien.
Var så besatt av serien att jag köpte varenda klocka som Dean hade genom serien ![]()
Alla Grand Tour och Clarksons farm finns ju där. Riktigt bra grejer. Men oavsett så sparar vi igen hela avgiften på gratis frakt på Amazon. Allt finns där och priserna är bättre eller lika med annat. Ibland lite bökigare att hitta exakt info om varan när det kan finnas många versioner.
Senast köpte jag en rakapparat (Braun 9 PRO) med tvättstsation och laddfordral. Ville inte ha det egentligen men det var billigare på Amazon än att bara köpa utan hela kitet någon annan stans. Så man hittar lite udda erbjudanden men oftast bättre.