Ingen serie utan en film som jag ännu inte sett men originalet har jag sett.
Den har jag lagt till i min lista
det ska väl remake från 89 med Patrick Swayze
Ja det stämmer. Den gamla Road House är bra så har vi tur är även den nya det.
De var prime på apple-tv jag syftade på, men även amazon på iOS/web. Tycker inget av dom är estetiskt tilltalande eller överdrivet smidiga att använda
men inget att klaga på till de priset.
Kör provperiod på Amazon Prime Video just nu. Serierna Reacher och Jack Ryan
![]()
Japp Reacher för mig nu, den är riktigt bra ![]()
Som sagt, kolla Bosch och Bosch Legacy också. Jag gillar Reacher mycket (har läst alla böckerna) och Jack Ryan men Bosch är min absoluta favorit på Prime.
PS Vi pratar inte om Tom Cruise alls i detta sammanhang DS
Handlar sällan saker så bara provat prime 2 ggr, tyckte appen var väldigt svårnavigerad på min android tv, har jag missat nåt där?
Netflix var lättare, nu tittar jag sällan på tv så kan inte rekommendera nåt ![]()
Angående Prime så tycker jag Yellowstone är bra (öm man är lagd lite åt westerns i moderna tappning :))
Edit: verkar tyvärr inte gå att se längre i Sverige ![]()
Ingen verkar ha nämnt Tales from the loop, och har man inte sett den under den tid man prenumererat hittills har man begått grova felprioriteringar.
Baserat på Simon Stålenhags konst Ur varselklotet.
Har läst både Lee Child och Michael Connelly, mycket bra
. Sett Bosch hos annan streamingleverantör ![]()
Nån som sett samaritan? Man är ju lite svag för Stallone ![]()
Har sett den, sevärd. Men inte något jag kommer se om eller så. Det som var mer intressant är kanske det som inte visas tillräckligt i filmen. Jag hade velat se mer av historian, typ “origin story”
Böckerna är i alla fall skitbra.
Hej! Vi har också amazon prime video då vi beställer mycket från amazon prime. Tittar inte särskilt mycket på prime, det finns några guldkorn, men man kommer snabbt igenom dem. Däremot använder jag amazon prome mycket, framförallt för att man då får hemleverans, och det står vilket datum det kommer och det kommer det datumet. Vilket ibland är dagen efter ![]()
Jag tycker att denna passar bra att läsa. Fallout verkar vara en toppen serie. Kommer att bli oerhört spännande.
Citat från länken:
“Återkommande biroller som Steph, Norm och Hank har också sina briljanta stunder, och musiken, den sarkastiska humorn och actionsekvenserna gör Fallout till en av de bästa spelfilmatiseringarna någonsin. Jag misstänker att det kommer att bli en av de största TV-succéerna under 2024, och jag ser fram emot att få följa äventyren i framtiden för att få se vart storyn tar väg. Because war… war never changes…”
Jag spelade spelet vilket var riktigt kul men har bara spelat Fallout 4 ![]()
Här är lite mer att läsa om Fallout. Hoppas på att säsong 2 får grönt ljus.
Började kolla på Fallout igår kväll.
Somnade till i ett par minuter efter drygt halva första avsnittet. Stängde sedan av den.
Kan dock tillägga att jag är sjuk och sovit extremt lite senaste veckan. Möjligt att min trötthet påverkade mitt intryck.
Jag blev inte imponerad över skådespeleriet och hoppas serien blir lite bättre när jag kollar vidare.
Smaken är som baken, delad
jag gillade den, bra att de börjat med atmos också. Netflix är verkligen överprisat