Amazon Prime Video

Bara sett Grimm, men de andra du nämnde verkar intressanta, stort tack! Men först The Beekeeper :grin:

2 gillningar

The Beekeeper var verkligen fullkomligt värdelös och väldigt underhållande på samma gång.

1 gillning

Håller med :sweat_smile: The Meg med Jason var mycket bättre, och det säger väl lite… :joy:

1 gillning

Det är tur att alla inte tycker likadant om allt. :slightly_smiling_face:

Jag tycker om The Meg. The Meg 2 är inte lika bra.

Svenskarna får visst inte nog av att se Joel Kinnaman i roller som actionhjälte. Hans senaste film “Silent Night” släpptes nyligen på streamingtjänsten Prime Video och rusade snabbt upp till 2:a platsen på listan över de mest sedda filmerna.

På fredag släpps det sista avsnittet någonsin av Grand Tour.

Hanteringen av odöda har släppts. Har inte kollat ännu.

Knasvarning utfärdas, ty den nya komedin “Brothers” är på väg till Prime Video. Den kretsar kring två omaka tvillingbröder, spelade av Peter Dinklage (“Game of Thrones”) och Josh Brolin (“Dune”), och deras udda road-trip där målet är att tjäna så mycket olagliga pengar som möjligt. "Brothers” har premiär på Prime Video den 17 oktober.

Jag tyckte Silent Night var en bra film.

1 gillning

Avskydde konceptet att inte ha någon dialog i filmen. Gjorde mig galen, annars hade det varit en stabil popcorn film.

Denna ser jag helt klart mest fram emot i oktober.

Like a Dragon: Yakuza - 24 oktober

Baserad på det populära spelet “Yakuza” skildrar serien “Like a Dragon” livet för de hårda men passionerade brottslingarna och människorna som bor i det enorma nöjesdistriktet, Kamurochō. “Like a Dragon: Yakuza” visar upp det moderna Japan och de dramatiska berättelserna om intensiva karaktärer, som den legendariska Kazuma Kiryu.

3 gillningar

Sci-fi-filmen “Stargate” från 1994 har just kommit upp på streamingtjänsten Amazon Prime Video.

“Stargate” fick mediokra recensioner vid biopremiären, men blev en oväntad kassasuccé hösten 1994 - och byggde gradvid upp sitt kultrykte. Idag är den väl uppskattad bland sci-fi-entusiaster. Långfilmen följdes av flera populära tv-serier som “Stargate SG-1”, “Stargate Atlantis” och “Stargate Universe”.

4 gillningar

Den filmen har man sett ett par gånger :sweat_smile:

1 gillning

Älskar Stargate SG:1 och Atlantis :heart_eyes: får hoppas att de också dyker upp. Är förresten inne på säsong 4 av The last ship nu, inte lika bra säsong som de tidigare. Innan har jag alltid blivit imponerad av hur de skruvat till det, nu är det mer Meh…

1 gillning

Jag håller med om säsong 4 av The Last Ship. Det trappas upp i säsong 5 som är den sista säsongen. Så den är riktigt spännande igen.

2 gillningar

5 spännande spionserier att streama. Jag har bara sett Jack Ryan av dem.
Jag Ryan - tillgänglig nu. Denna har jag sett och tycker mycket om den så jag kan rekommendera den.
Mr. & Mrs. Smith - tillgänglig nu.
Spy City - tillgänglig nu.
Citadel: Diana – premiär 10 oktober.
Citadel: Honey Bunny – premiär 7 november.

3 gillningar

Citadel serierna är spinn-offs till Citadel.
Kan vara lämpligt att kolla på just Citadel först.
Jag vet dock inte om det behövs för att hänga med i de andra nya serierna.

1 gillning

Sannolikt inte med tanke på hur stor tidsskillnad det är mellan dem.

1 gillning

Den italienska (Diana) utspelar sig efter händelserna i Citadel. Och det är en italiensk serie medans Citadel var en amerikansk.

Den andra serien är indisk och språket är hindi i serien. Osäker på var i tidslinjen den utspelar sig.

Finns ju en del saker som händer i Citadel som sätter grunden för de andra två.

Jag hade börjat med Citadel.

Kommer antagligen komma även en spansk och en mexikansk spinn-off.

1 gillning