Jag hade samma problem - kanske behöver något justeras även för dig, pingar @Oliver.Allemog .
Melwa, det här uppplever jag som nyspråk. Du skriver att tysta vissa ämnen och gäster är “öppenhet” och att tala om det är “tystnadskultur”.
Det är ett fåtal här som låter väldigt mycket om vad som är okej och inte.
Nu blev det lite tokigt med ämnet i den här tråden, men ville inte släppa det där.
Helt förståeligt att ni behöver dra in annonspengar, men användarupplevelsen är just nu katastrofal. För mig är det helt okej med alla annonser som ligger på själva sidan, före och mellan inlägg, sånt man kan skrolla förbi. Men helsides popup, popupen längst ner, och annat som flyter runt sänker tillgängligheten signifikant och ger ett väldigt oseriöst intryck.
Sen till reklam i podden, som @Guldfeber skriver, du måste inte göra reklam för saker som är relaterade till innehållet. Gör som alla andra och kräng kosttillskott, dragons slayer warrior spel, tandborstar, etc. Då slipper du ju kontroverser med att det du gör reklam för krockar med någon “rt-filosofi”.
Jag förstår inte heller varför RT inte bara gör reklam för eltandborstar, NordVPN, raid shadow legends eller vad som helst.
2 minuter i början, mitten eller slutet av avsnitt.
Alla vet vad det handlar om och spolar förbi det, men RT gets that bag.
Kolla på vad svenska youtubekanaler kör för reklam. Dom har ofta samma företag många gånger, så det bör inte vara så mycket arbete.
Okej det börjar bli lite tacky med annonserna nu
Stapla dem på varandra och så att de även skymmer det faktiska innehållet. Jag förstår att ni laborerar men, börja hellre försiktigt och kolla hur de landar än att vrida på kranen till 11 och hoppas på det bästa.
Som även andra har påpekat finns det mer eleganta sätt att visa reklam på. Det här känns som man råkat klicka in på en site med “du är den miljonte besökaren” och stärker inte direkt varumärket eller känslan för sidan. Tidigare kändes upplevelsen mer ren.
Annonserna väljs nästan alltid utifrån användarens sökhistorik och egenskaper.
Men har man inte så mycket så blir spridningen väldigt stor tills dom listat ut vad man är intresserad av.
Det blir väldigt rörigt och förstör, fast det är ok att man har annonser på ett snyggt gränspedagogiskt sätt
Får man betalt bara om någon klickar eller räcker det att en reklam visas? Isåfall hur många tiondels ören per visning?
Jag har alltid undrat hur värdefull sådana här reklam är? Jag menar hur mycket drar en site in på att tortera sina besökare? ![]()
Reklam för all del men dessa oväntade popups är bara för mycket. Det förstör användarupplevelsen totalt och lite till.
På en dator är mängden annonser inte värre än många andra gratissidor med bra innehåll. Problemet är annonsörerna som verkar vara oseriösa blodsugare (och det är inte aktivt förvaltade fonder som jag talar om).
Den som slår på Googles annonsering brukar få detta på köpet.
Jag kommer försöka spärra bort det där “Mynteri” (läs: träffa kvinnor i närheten). Men eftersom jag precis slagit på Google-annonseringen så har jag ännu inte tillgång till alla blockeringsverktyg. Ska försöka fixa det.
Sedan tänker jag att vi även kan föröska hjälpas åt isf. vilka som är de mest störiga annonsställena. För så här är det inställt:
Startsidan (“Alla ämnen”)
Enskilt ämne
Chatten är exkluderat helt
Återkom om det dyker upp annonser i chatten
Ibland blir det kaka på kaka
Ska försöka se om jag kan göra något åt det. Dvs. när 8:e inlägget är syste inlägget.

Ibland förstår jag varför det finns skor med kardborreband för vuxna.
Är det något man måste aktivera manuellt? Jag är med på patreon men har reklam i telefonen i inloggat lägre. På datorn använder jag adblocker.
Om man reggat sig med samma e-postadress på båda ställena så ska det gå automatiskt. Pinga @Oliver.Allemog om du gjort det så kan han isf. lägga till dig manuellt.
Problemet är dock att sidebar och nederst är mycket mer påträngande på mobil, sidebar tror jag är det som täcker hela sidan och måste klickas bort aktivt.
Edit: nu verkar jag dock inte fått helsidesannons på en stund, så kanske är ute och cyklar?
Edit2: helsidesannonserna är tillabaka.
Inga annonser för Patreons och för medlemsnivå 3
Jag tycker ändå det är rimlgit att de användare som skapar mest värde och hänger mest också borde för något för det. Därför tänker jag att vi på nivå 3 och nivå 4 borde kunna göra det annonsfritt.
Tänker att det kan vara ett test också. Man kan behöva ladda om sidan för att det ska slå genom.
Svår fråga det här.
Inser att det kostar att driva forumet och att kostnadstäckning krävs på något sätt. Men hur? Att slå på annonser på detta sätt gör användarupplevelsen helt outhärdlig. Det leder till ett forcerat val. Slå på adblocker lr bli Patreon lr sluta besöka forumet.
Oklart vilken väg de som hänger här kommer att ta.
För egen del så är jag inte här pga avsnitten. Kollar nästan aldrig på dem. Om effekten av denna typ av reklam blir färre besökare så minskar också värdet av communityn dvs medlemmarna och deras åsikter och erfarenheter.
Som flera andra sagt så riskerar då RT att gå i graven lr bli ett litet nischat forum för inbitna anhängare. Vore tråkigt tycker jag.
Tack Jan. Ännu en till anledning att alltid se till att man är på nivå 3. ![]()