Tack. Hoppas det det därmed blir förståeligt till varför vi gör de förändringar vi gör. För det är inte långsiktigt hållbart för oss (framförallt mig eftersom Caroline ska börja plugga till sjuksköterska till våren) att fortsätta som det varit.
För att göra det ännu mer invecklat så är väl inte alla subs/views värda lika mycket heller.
En kanal kan tjäna 10.000kr med x antal views, och en annan kanal kan tjäna 50.000kr med samma antal views. Detta då utan något annat än den inbyggda reklamen.
Är innehållet för långsamt/tråkigt jämfört med konkurrensen för att tilltala folk?
Många kör med snabbare puckar, mer energi, edgy eller klickbetesvänliga uttalanden. Jag tänker spontant lite mer underhållning, typ som ett radioprogram.
Jag tycker ni ska köra vidare med annonser på forumet!
Men kanske lägga till en snabbare tydligare väg direkt till Patreon för de som vill slippa annonser. Mitt förslag är att lägga till en knapp med en titel som direkt hänvisar till att det går att få forumet/podden osv reklamfritt. Kanske en Patreon ikon med liten text “stötta rikatillsammans” som ligger bredvid chattbubblan som följer med när man skrollar i trådarna?
“Plustjänster” knappen ni har idag är bra! Men fler hade nog tagit sig in till patreon om det fanns en knapp om det direkt ![]()
Bli tjugo år yngre. Byt kön. Applicera botox på lämpliga ställen. Byt inriktning till smink, kläder, skvaller och nattliv.
Easy ![]()
Tror lekhinkssnack hade kunnat ge fler viewers. Typ picka en aktie/annat VP per avsnitt att prata om. Indexfonder är lite snark för majoriteten av befolkningen. De är vad de är, varken mer eller mindre.
Det är bra att du involverar forumet i det här arbetet, när det nu blir upprorsstämning, och berättar hur inställningarna ser ut.
Jag tycker det är lite onödigt att ha dubbla sidebars. I ditt exempel är det bara en reklam på sidan, men i de andra exemplen och i min verklighet är det dubbelt av samma. De ligger liksom där och flyter med lite uppåt och lite nedåt medan du skrollar.
Jag blev nyfiken på att kolla hur ett annat stort forum har gjort, Flashback, där jag hängt till och från sedan 2009. Jag hade nämligen ingen uppfattning om de hade reklam eller inte ens. Visade sig att där finns ganska mycket reklam, men den är så ointrusiv att jag inte hade blivit störd av den. Testa själva att gå in och välj valfri tråd och skrolla ned för att se hur reklamen beter sig vid sidan av. Den tar på inget sätt över läsupplevelsen.
Finns säkert många andra bra implementationer men detta är ändå ett av landets största och äldsta forum.
Gör vad ni vill med podden och åtkomsten till innehållet, det är ju där ni måste lägga massa tid. Men som jag sa i en annan tråd, är forumet något som ger er data och inspiration. Fucka inte upp det.
Ja otroligt mycket skum reklam, jag trodde nästan sidan var kapad! Typ vart 5e inlägg får jag upp rutor om “träffa kvinnor” som inte alls ger någon bra magkänsla, vad är det för skumt företag? Du måste kunna spärra vissa annonsörer @janbolmeson , detta funkar inte! (Därtill är det totalt misslyckad marknadsföring eftersom jag är straight tjej…
)
Jag får en massa ADHD diagnostiserings annonser
Vad är det du försöker säga mig Jan? ![]()
![]()
Att algoritmen blivit bättre på att läsa forumtrådar? ![]()
Har fått slå på annonserna ett tag för er i trust_level 3 också. FÅr inte riktigt rätt på det.
Däremot har jag plockat bort de störiga sido-annonserna. Känns det som att vi har en lagom nivå på annonserna nu?
Jag har ansträngt mig för att låta bli att skriva något här eftersom det är @janbolmeson som måste få bestämma hur pengarna ska komma in.
Det är jättebra att han får veta vad vi alla känner är okej, och inte okej, så kan han bestämma sig.
Personligen tycker jag att det har varit för mycket reklam ett tag nu men som “fripassagerare” tycker jag inte att det är så intressant vad jag tycker. Jag får det jag får och får själv bestämma om det är bra nog.
Visst har jag råd att betala men tidigare har jag inte tyckt att det skulle ge mig något mervärde och därför har jag inte gjort det.
Hade jag nu kommit hit för första gången hade jag lämnat direkt men nu känns det inte lika självklart. Nu skulle jag nog sakna det och kan vänja mig vid en del reklam.
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Regelbunden i forumet | Hur når man trust_level3
Det dök upp en för mig precis, så kanske finns fler du behöver blockera eller hur det nu fungerar?
Från mynteri[.]com eller någon annan url?
Kan kolla sen om den dyker upp igen, jag får mestadels reklam från MyHeritage verkar det som.
Alltså, jag tycker ändå att 25000 prenumeranter är sjukt bra för ett ämne som majoriteten av befolkningen tycker är skittråkigt och jobbigt.
Att locka fler kanske har nått en återvändsgränd med tanke på det. Tror att du gör helt rätt i att söka andra vägar framåt för det här.
Gjorde ärligt talat lite ont att se, att det genererade så jäkla lite som det gjorde.
Även fast jag själv ogillar abonnemang starkt, för att det är jobbigt, så skulle engångssummor att donera då&då helt klart vara överkomligt för egen del. Kan du fixa något sådant? Att det dras på autogiro varje månad är en big nono för mig. Varför vet jag inte.
Även fast jag själv ogillar abonnemang starkt, för att det är jobbigt, så skulle engångssummor att donera då&då helt klart vara överkomligt för egen del.
Håller med. Lite lättare att få feeling och skänka en större slant än att ha autogiro.
Skänkte en skaplig slant till en organisation igår. Däremot inte så troligt att jag hade haft autogiro på 100 spänn i månaden i åratal.