Men 10kr är minimum. ![]()
Tänk då vad länge man måste hänga i jämfört med att skänka en femhunka en kväll Jan släppt ett riktigt bra avsnitt.
Kanske Jan fixar den där Buy me a coffee länken snart. Har letat, men den verkar magiskt ha försvunnit. ![]()
Tack för idén och förslaget. Har fixat det nu. Både @melwa:s “buymeacoffee” och vanligt Swish för den som önskar det.
Kan även berätta att om man hänger för mycket i forumet så ger Google till slut upp på att ge en annonser… ![]()
Japp, har sett det också
betyder det att jag hänger här för mycket? ![]()
Haha… ja… ![]()
Var hittas dom? ![]()
Ok, detta är helt sjukt. Fick denna annonsen själv:
Vill ni gissa URL som man skulle spärra?
Budgetsmart.[xxx]
Fattar att folk är kreativa när de försöker lura google… För budget är ju helt klart något som man kan tycka är relevant för RT.
Jag upplever att reklamen precis har exploderat in precis överallt i forumet ![]()
Chatten:
Den försvinner inte när man scrolla utan man måste “dra ner den”, återkommer dock efter en stund.
Från “nya sidan”:
Och från den här tråden, det står fake template:
@janbolmeson Angående annonserna i AdSense rekommenderas att du går in under Blockeringskontroller (under Varumärkesintegritet/Innehåll) och stänger av både alla känsliga kategorier och allmänna kategorier som inte passar forumets inriktning.
Exempelvis så här:
En fundering.
Spelar det någon roll via vilken tjänst vi lyssnar/tittar på poddarna?
Alltså tjänar du mer om man kollar via Youtube än om man lyssnar via Spotify?
Nu är ju YT en riktigt dålig kanal som ger sjukt lite betalt, men ja, teoretiskt ger YT mer än vad Spotify ger. För YT ger ju åtminstone något. Det gör ju inte Spotify.
Japp. Med tanke på hur lite Youtube betalar, så fattar jag att det väl är ganska försumbart i sammanhanget.
Kom ihåg att nämna och länka till alla
kanaler på YT-avsnitten!
Hade varit intressant att veta hur stor inkomst som dessa annonser ger. Hur stor skillnad blir de att låta de vara ganska städat med bara annonser mellan inläggen vs headers och popups vs att inte ha annonser alls.
Man kanske kan ha olika typer av annonser beroende på vilken ”level” man är på forumet, är man helt ny / inte inloggad får man blinkande popups och har man bidragit med massa inlägg slipper man de mesta.
Ska vi bli fler kanske det omvända vore bättre. De som redan är hookade tål ju lite mer även om det gnisslas. Nya användare har inget att förlora på att vända i dörren och kika vidare.
Jag har någon gång lyssnat i bilen från Spotify, innan YT music fungerade nativt där.
Då har jag märkt att då förekommer det reklam även fast man har Spotify Premium, menar du att denna extra reklam inte ger något alls heller?
Eller är det på något sätt särkopplat från Spotify?
Inkomsten mot tidigare är en faktor 3x i dagsläget.
Yes, tanken är att när man når en högre nivå så stängs de av. Har inte löst det helt än.
Upplever inte att jag har mer reklam än t.ex. Aftonbladet eller liknande. Stor skillnad mot imorse eller igårkväll.
På första sidan är det bara en ovanför alla ämnena. Sedan på de andra sidorna är det:
- Överst
- Vart 8 - 10 inlägg
- Sist
- Ovanför relaterade inlägg
- Ibland nederst.
Inget på sidan, inga ankarannonser etc.