Anonyma Fondbytare

Storebrand global all countries

3 gillningar

Det får du bestämma själv alla som kostar 0,20% i förv avgift är lika bra. Om du vill ha inkl. EM då är Storebrand Global all countries bäst. Den kostar 0,32% i total avg. Riktigt bra fond :+1:. Finns inga dåliga billiga globala indexfonder :raising_hand_man:

3 gillningar

Jag fick ett återfall i dag och sålde tre fonder.

1 gillning

Jag har avanza. Avanza global eller LF global? Vad har ni valt?

1 gillning

Finns inte på avanza va? :sweat_smile:

Nae, där får man hålla sig till Avanza Global / EM kombo.

Jag hade valt Avanza global och Avanza Emerging markets. De har mindre exkludering än LF vilket jag gillar.

1 gillning

Jag har valt båda. :joy: Avanza Global i min TJP, LF Global i mitt privata sparande samt sambons och sonens.

1 gillning

Men kostar det något att byta från säg LF global till Avanza global? Om den inte gått ner i värde alltså?

1 gillning

Är ingen köp och säljavgift på dessa vad jag vet om och inget courtage. Det som händer är att man riskerar ligga utanför marknaden någon dag medans affären går igenom.

Men helt ärligt, så tror jag att skillnaden i resultat lär vara nästan försumbart och ganska slumpmässigt vilken av dessa som kommer gå bäst. Så du ska inte känna någon hets att du måste byta. Du har redan en toppenbra portfölj och det viktigaste är oftast att bara hålla i och vara långsiktigt och konsekvent och hålla sig i marknaden, och inte utanför.

4 gillningar

Någon som vill bekänna någonting under veckans möte? Återfall någon? :joy:

Nej, inget att bekänna.

Ser dock att abstinensen finns där hos dig.

Ja, men bara när jag hör skånsk dialekt.

Borde finnas en skånefond. Länsförsäkringar Skåne indexnära

Satsar hårt på potatis, glass och lura danska turister :grinning::+1:

2 gillningar

Indexnära ”tolkar” finns också som lurar turisterna att pruta uppåt istället för nedåt.

1 gillning

Ja, den här finns ju så jag tycker alla landskap borde få sin egen fond. Eller iaf en per län!

2 gillningar

Eller en söder om Stockholm och norr om Skåne fond! :blush:

1 gillning

Finns ju smålandsfonder :wink: ännu bättre!

1 gillning