Anonyma Fondbytare

Plockat ihop en lista på 15 fonder jag funderar på :joy:
Har 80% i Storebrand Global All Countries men nu kliar det i fingrarna :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Vi får hjälpas åt att hålla varandra i skinnet nu! åtminstone året ut :joy:

4 gillningar

Nu har jag bestämt mig för att ha en index och en räntefond. Inga fler byten dom närmsta tio åren.

5 gillningar

Hejjar på dig! :love_you_gesture:

1 gillning

Jag har syndat, köpte 4 fonder till igår…
men så länge man inte byter är det OK va? (uppe i ca 20 innehav nu :zipper_mouth_face: :no_mouth: :face_with_peeking_eye: :cold_face: :exploding_head:)

3 gillningar

Köpa fler går alltid bra! Jag har också många olika fonder :joy:

1 gillning

Jag har en “aktiva hinken” där jag försöker köpa intressanta fonder men i allmänhet går de så dåligt att det blir ett fondbyte till närmaste globalfond.

1 gillning

Bra att vara optimistisk :grinning::+1:

Kanske en dum fråga, men blir det dyrare att ha pengarna fördelade på fler fonder? Eller går man bara på hur stor investeringen i respektive fond är?

1 gillning

Avgiften och andra kostnader för respektive fond dras bort direkt i fondens resultaträkning. 1% av kapitalet i 100 billiga indexfonder blir billigare än 100% av kapitalet i en dyr aktiv fond.
Dvs totala kostnaden i portföljen beror på hur stor andel av kapitalet du har i respektive fond, samt vad dom olika fonderna har för förvaltningsavgift och andra kostnader.

2 gillningar

Klockrent. Tack

1 gillning

Klick Hej! Atlant Green Tech Metals! :sweat_smile:

1 gillning

Verkar ha varit en lugn december än så länge. Kanske juletiden hindrar tankarna att justera i portföljen?:wink:

2 gillningar

Jag har varit och fönstershoppat men hållit mig i skinnet.

2 gillningar

Ja inga fondbyten här att rapportera om :joy:

1 gillning

Hej, jag heter Vesuvio och har viktat om till mer sverige i TJP…:sweat_smile:

3 gillningar

Hej
Jag heter Jacke77 och har slutat synda för gott :joy::joy::wink::raising_hand_man:

5 gillningar

Då kommer Sverige nog vända neråt igen :joy:

2 gillningar

Garanterat. Murphy’s lag

Dålig tajmning :joy::joy: