Använder någon på forumet Kameo?

Är det någon på forumet som använder eller har testat Kameo? Vad tycker ni?
Jag tycker tjänsten verkar smart men jag ser bara massa anonyma finansinstagrammare som gör reklam för den vilket gör mig misstänksam.

Personligen skulle jag jämnställa företaget med Tessin och där finns det redan några trådar som bör göra att man drar öron åt sig.

En skillnad mellan kameo och tessin är att lägsta summa att investera hos kameo är 500 kr så du behöver inte riskera så mycket för att prova på det.

Jag har investerat en del där men inte längre då det blev helt omöjligt att komma åt sidan när nya lån släpptes och att jag prioriterade fondsparandet.

Det finns några trådar om kameo om du söker.

Hemskt!! Nä du då släpper jag banne mig detta. Breda fina fonder får det fortsatt bli! :slight_smile:

1 gillning

jag tycker det är ett helt okej allternativ till börsen. och jag har sällan problem att komma till nya lån att investera i

1 gillning

Hej!

Jag har testat Kameo ett par år och är inte särskilt imponerad. Majoriteten av lånen avslutas i förtid och jag måste aktivt stoppa in pengarna i ett nytt för att de ska fortsätta generera avkastning. Det är svårt att delta i lån eftersom de ofta fylls upp mycket fort.

Jag har investerat I totalt 30 lån. 26 av dem är i skrivande stund återbetalda. 23 av dessa lån har betalats tillbaka i förtid. Om jag summerar hur mycket var och ett av lånen bör ha gett i avkastning om de fått löpa ut och jämför med hur mycket jag fått utbetalt ungefär 70 % av pengen jag förväntat mig.

Min slutsats är att investeringar på Kameo i praktiken genererar en betydligt lägre årsavkastning än de själva påstår när de marknadsför plattformen. Jag som investerar måste vara mycket aktiv och agera snabbt när nya lån läggs ut för att hinna investera i dem.

För att säga något positivt om Kameo har inga lån jag deltagit i drabbats av uteblivna betalningar. Det har varit intressant att använda en del av min lekhink att testa plattformen, men det går garanterat att nå högre avkastning på andra ställen för motsvarande risk.

1 gillning

Jag har samma erfarenhet. Kräver för mycket manuell inblandning & för få krediter som kommer upp. Med auto-funktion & fler funktioner hade det varit ett trevligt alternativ som del i P2P-portföljen.

1 gillning

Jag gillar Kameo pga att man kan välja lån och minsta summa är 500:- . Kräver dock en del jobb och många lån blir tecknade väldigt snabbt. Kommer dock nästan nya dagligen.
Har kört ca 1,5år snittränta 8.9% inga kreditförluster hitills.
Tar dock tid eftersom man måste vara aktiv och på när lånen släpps.

1 gillning

Investerade i Kameo i nästan 2 år. Från att man fick notis om nytt lån på mailen, blev dessa snabbt tecknade (på några timmar). Väldigt hetsigt och flera impulsiva investeringar gjorde man…Nej tack, inte igen

1 gillning