Jag rekommenderar dig alla andra som har blivit lurade av AIISA och deras falska och vilseledande marknadsföring att anmäla företaget till Konsumentverket.
Lycka till !
Jag rekommenderar dig alla andra som har blivit lurade av AIISA och deras falska och vilseledande marknadsföring att anmäla företaget till Konsumentverket.
Lycka till !
Intressant att läsa era inlägg….?
Jag har bestämt för att göra en test.
En månads aiisa kostar som ett meal på MCdonald typ.
Jag följer Aiisas råd en månad i en fiktiv portfölj i google sheets. Storlek på protföljen är 30ksek ca.
Efter en månad tänker jag utvärdera och se vad det ger.
Jag köper och säljer blint vad appen säger - ingen egen analys.
Många kommentarer här sågar appen men baserat på vad?
Grundarna försvara sin app.
Om 10 av oss testar en månad (det får man ju gratis) och sedan samkör resultaten borde vi få en antydan till ett statistiskt resultat.
Om siffrorna efter en månad är lika med index eller sämre då kan vi risa appen - är det bättre än index kan vi ställa oss frågan, de kanske är något på spåren.
/Frederick
Lycka till! Denna gång hoppar jag över… men varför vänta en hel månad? Visst borde man väl kunna få statistiskt resultat och utvärdera efter redan en vecka?
När vi ändå kör statistik… första inlägget kom ju mars '20 och då påstod de:
“Fakta pekar på att Aiisa möjliggör en avkastning på mellan 50-100% i årstakt”.
De kan ha varit extra duktiga i fjol och lyckats få 110%. Finns det siffror på historiken? Eller är 1 år i så fall för kort att utvärdera? Det handlade om fakta som pekade så det kan inte vara så svårt att ta fram.
Tjänsten har nog lite att bevisa.
Hur många betalande kunder har ni?
Precis som många redan tagit upp är detta en typiskt politiskt luddig formulering som ser väldigt fin ut men inte betyder något. “möjlig avkastning om…” innehåller inga garantier eller bevis, trots att det är så ni vill lägga fram det. Det är inte långsökt att kalla det vilseledande marknadsföring.
Mycket bra, så länge som det inte finns någon bindningstid eller automatiskt övergår till månadskostnad.
Detta beror på att ni har bristfällig information och att relevant fakta saknas. Det är enkelt att påstå att man har en AI som presterar fantastiskt, men var finns de vetenskapliga och statistisk signifikanta bevisen?
Kan absolut vara rimligt att utveckla en produkt privat och sedan stoppa in den i ett företag som man äger eller är delägare i. Men om produkten nu håller vad den lovar, varför har ni inte sålt företaget till Blackrock eller annan gigantiskt fondförvaltare för ett par miljarder?
Ni använder er av en ganska gnällig och icke akademisk formulering när ni kritiserar skribenterna i denna tråd, det vore klädsamt om ni använder er av er påstådda akademiska bakgrund och formulerade er sakligt och faktiskt lade fram de bevis och fakta som efterfrågas. Ni nämner ofta att fakta pekar på att ni kan möjliggöra hög avkastning, men var är referenserna och dokumentationen som stödjer detta? Ni som akademiker borde vara väl införstådda att detta är ett absolut minimum för att skapa någon form av legitimitet.
En vecka är nog för lite för att få en tydligt signal.
Jag tycker det är kul att testa så jag kör tills har ett bra underlag.
Hej Team_Aiisa
Kör en test i google sheets
Ungefär 30000 med poster på 600
Hitills ligger portföljen -350 sedan 20210607.
Tänker köra på månaden ut så får vi se.
Fan vad schysst med 77% årlig avkastning.
Skall investera 10.000 i månaden och ser fram emot att vara BILJONÄR om 30 år. Häftigt!
Kanske dom menar “plus 50% till minus 100%”?
Hur har testen av Aiisa gått hittils.
Min test ligger hittils på minus.
Jag följer råden från Aiisa slaviskt.
Köper i googlesheets arket när app säger köp och säljer när appen säger sälj.
Börsen påverkas oerhört mycket av USA. Det finns ingen, absolut ingen app som kan förutse om FED höjer räntan eller om Biden får igenom alla sina förslag i kongressen. I min värld är appen inte användningsbar.
Jag finner det stötande är att det statligt ägda ALMI har medverkat till appens genomförande. Skall mina skattepengar användas till att stödja sådana här projekt?
I bästa fall handlar det om inkompetens och i värsta fall så är detta ett rent bedrägeri. Någon skrev att det “bara kostar ett meal på McDonalds per månad”. Ja men om du lägger pengarna i Aiisa så har du bara råd med pommes fritten nästa månad. Jag fattar inte ens varför ni ska sponsra sånt här för att verifiera någon slags tes om att det “kanske stämmer att dom har hittat det hemliga receptet på att konsekvent slå börsen”. Det har dom naaaatuuuurligtvis inte vilket ni redan vet så mata inte trollen.
Uch !!!Aldrig Aiisa. Har köpt med Aiisa råd och den aktie har halverats i värde.
Aldrig mer Aiisa