Är 2% årligt uttag för mycket för att värdet ändå ska växa

Vilket är lite högt räknat över 1900-talet (5,0% geometriskt och 6,5% aritmetiskt i världsindex), och lågt räknat från och med de senaste 30 åren eller så.

För att besvara trådstarten så är det verkligen på gränsen. Det finns gott om 20/25-årsperioder där det skulle gått åt fanders. Tyvärr.

Men risken kanske är värt det ändå?

4 gillningar