Är min dröm ouppnåelig?

min tanke är ju att använda den MINST varje helg året runt och bo i den på heltid på sommaren … :woman_shrugging:

Tack, jag har svårt att se det objektivt så det var en lärorik kommentar :+1:

Gissar att det är : lägg ner och dröm om nåt annat :woozy_face::pensive:

Det skulle jag ev kunna göra när min skuldsanering är slut :thinking:

Jag tycker inte alls dom är oviktiga eftersom att bli av med dom skulle ge mig sååå mycket inre frid och ett helt annat lugn och det strävar jag ABSOLUT efter :slight_smile:

Jag gillar att jag mycket lättare kommer ut i naturen helt enkelt. Ensamheten. Vatten, eld, lugn…. Och i ärlighetens namn har jag redan nu säng i min bil så jag lever drömmen till viss del och älskar det. Dock saknar min bil vettig värmekälla på vinterhalvåret. Att hitta ett område, kolla vandringssägen och inse att det finns vandringsleder i området och bara packa väskan och bege sig - det är underbart

1 gillning

Så fint att läsa!
Tänker att du kommer hitta sätt att uppfylla drömmen om än att det kanske inte är exakt i den form som du drömmer om. Kanske inte blir husbil som så, utan alternativ som det ju låter som du redan är i gång med. Nog finns det alternativ som kan ge dig en sovplats som också kan hållas varm vintertid utan att det måste vara husbil?!

Lycka till!

2 gillningar

Mina föräldrar har en husbil och det kostar en hel del. Skatten är ca 5000kr per år, försäkringen ligger runt 5000 kr per år och service kostar ca 10000 kr per år. De använder den ganska mycket, och brukar tanka för närmare 20000 kr per år.

De har turen att kunna parkera husbilen i en lada över vintern nästan gratis. Det skulle nog kosta runt 1000 kr månaden. Vid något tillfälle ställde de den på en campingplats i en månad då de har lite begränsat med parkeringsutrymme, vilket kostade ca 4000kr för en månad.

Om jag hade varit i dina skor hade jag satsat på taktält eller en husvagn. Att köra med släp kan man öva själv på, köp ett par koner, (eventuellt köpa en planka och låna ett släp gratis från Bauhaus, Ikea, villaägarna, byggmax) leta upp en stor yta där man kan träna på att köra och backa med släp.

2 gillningar

Budgethusbil sålänge vädret tillåter. Myggnätet var den bästa investeringen. :innocent:

9 gillningar