Är Montrose Global värt det? Varför investerar inte alla där?

Det blev väldigt dyrt för mig, även när jag delade upp försäljningarna, eftersom det alltid tog 5–7 dagar innan de genomfördes.

Jag råkade sälja en stor del på dåliga dagar och missade återhämtningen direkt efter. För resten stod jag utanför marknaden medan den fortsatte tydligt uppåt.

Därför kommer jag aldrig mer köpa något som inte kan flyttas fritt eller som har affärsdag nästa dag. På Montrose använder jag nu bara ETF:er för nya insättningar.

2 gillningar

Trist att du hade sådan otur med timingen. Hoppas det går bättre framåt i och med långsiktigheten.

Kom att tänka på Missa börsens bästa dagar: så mycket kostar det (1996–2025) och Att missa de 10 bästa dagarna på 30 år kostar 30% av årsmedelavkastningen | RikaTillsammans

1 gillning

Jag satt länge och avvägde ifall jag skulle köra WEBN ETF:en eller Montrose Global. Jag gillar ETF:er bättre då de köps/säljs direkt. Denna ETF är ju också väldigt billig men nackdelen är väl courtage och valutaväxling vilket gör att man kanske drar sig från att kasta in småskvättar. Det tar ju lite tid att göra break-even med WEBN när MG bara kostar 0.09% vs WEBN 0.07% + transavgifter. Man måste spara flertal år innan WEBN blir kommer ikapp och blir mer lönsam.

En ETF flyttar man ju väldigt snabbt eller säljer under dagen. WEBN verkar också vara väldigt likvid.