Jag hade jobbat upp min ekonomi otroligt fort i livet. Jobbar som programmerare och handlade mycket aktier.
Efter första covid vaccinet blev jag från en dag till en annan otroligt suicid.
Jag vet än i dag inte riktigt vad som hände.
Men mitt i krisen kom jag på att jag skulle hjälpa så många som möjligt innan jag kilar vidare.
Tömde alla konton och belånade resten.
Köpte hus till familjer utomlands som levde på gatan. Cancer behandlingar, medicin, mat, hyra, nya tänder och betalade lån.
Nu 3 år senare är jag fortfarande vid liv, ekonomiskt är det svårt. Hittade min första kärlek, återfick livsglädjen och det mycket tack vare hennes stöd.
Jag har själv känt att jag måste be om pengar, det är varken kul att känna att det finns ingen utväg och måsta be om hjälp. Eller att inse man är ensam i sin situation.
Det kändes extremt givande and bidra till ett bättre liv för andra, även om jag kommer få leva i misär resten av livet förmodligen.
Prata med er vän eller släkting, se till att de får på papper svar på hur det kunde gått så illa.
Tex besöka en psykolog, se om det finns bakomliggande psykiska besvär.
Sedan kan den ekonomiska biten bidra till en snabbare återhämtning, ökad livsglädje och motivation.
Att se att någon bryr sig och hjälper kan vara en avgörande faktor.
Att säga “som man bäddar får man ligga” är ungefär som att säga till en sjuk “bli frisk”.
Kan du offra en del av din egen trygghet för någon annans? I sådana fall är det lättare att ta ett beslut.
Alla tänker olika så det finns inget enkelt svar, men man är inte tvungen att göra varken A eller B 
Kanske fundera på vad du kan göra och vad du vill göra och utgå från det. Tar du rätt beslut utifrån dina värderingar och tankesätt så kommer du inte ångra dig oavsett utgång.
Jag ångrar inte hjälpen jag gav, de familjerna mår bra idag och har framtidsdrömmar och hopp. Jag kommer nog klara mig med nya kärleken, blir inget hus, bil, restaurang, fina kläder , resor eller annat på många många många år bara.
Det var mitt tips, nu vet ni vad ni absolut inte bör göra iallfall