Hej!
Jag hänger ofta runt i trådarna på detta forum. Ni är kloka å inspirerande.
OBS har Redigerst lite i mina svar genom tråden då jag är rädd att chefen hittar hit. Så kommer ta bort sånt som är för specifikt.
Obs
Jag är medelålders, Jobbar inom vården med barn. Jag har jobbat på mitt jobb i typ 10-20 år. Jag har just nu arbetsuppgifter som passar mig väldigt väldigt bra.
Grejen är att när jag inte jobbar med det jag gör nu har jag ofta ångest varje morgon, jag har i perioder varit nära sjukskrivning med mer. Nu vill dock inte chefen låta mig ha kvar arbetsuppgifterna. Han tycker att de begränsar mig och vill ha någon som kan göra mer olika saker.
Medan jag tycker att jag mår bra. Mina uppgifter går ut på att jag träffat en typ av patienter som arbetsplatsen ändå tar emot. Andra inom samma arbetslag/grupp tar allt tar allt medan jag träffar en viss undergrupp av patienter. Har gjort så ett längre tag och det har funkat utmärkt för mig. I
Innan ändringen ville jag helst bli skadad eller likande för att slippa gå till jobbet…mådde inte bra alls.
Jag har ju varit här förut…
I paniken över att inte kunna fortsätta på jobbet. För att jag kan inte vara den arbetare de vill ha. Jag är inte flexibel med arbetsuppgifterna, eftersom jag har så starkt facit i vad jag mått bra å dåligt av. Han har försökt få bort mig från detta förut vilket resulterat i mycket ångest å nära sammanbrott.
Nu till min fråga…
Jag kan ju inte heller söka jobb. För vem vill ha mig?
Skör, ångest, rädd, inte särskilt självständig, vill inte ha nått stort ansvar. Gammal. Jag är noggrann. Jag vill göra rätt. Tycker om när det är tydligt å tryggt. Har nog inga problem med att det är lite tråkiga uppgifter. Jag vill vara till nytta för nån, underlätta.
Men jag vill också få vara okej med att inte ha några ambitioner om att hela tiden utmanas å utvecklas.
Vad finns det för jobb för mig?
Jag vill inte utbilda mig igen. Glad att jag kom ut högskolan levande. Jag kan inte starta eget för det går lite ihop med alla mina issues.
Jag vill heller inte ha “gå i terapi” som tips för tro mig det har jag gjort…
Å jag har inte råd att inte jobba så det är inte ett alternativ.
Jag vill liksom bara hitta min plats där jag kan få vara okej som jag är. Där jag kan få vila i att jag duger…
Nån sommar eget företag som tänker “å wow den här personen kunde jag ge ett jobb?”. ![]()
Eller nån som har nån klok ide var i samhället som vi ångestladdade människor kan få frid?