Yes, samma fel som med belysa. Jag hade glömt att “lysa” behöver vara ett avgränsat ord.
Har gjort en större uppdatering nu precis. Borde fungera bättre.
Rosa? Lila väl? Men å andra sidan så blev jag underkänt på färgseende-testet när jag mönstrade… ![]()
![]()
Yes, samma fel som med belysa. Jag hade glömt att “lysa” behöver vara ett avgränsat ord.
Har gjort en större uppdatering nu precis. Borde fungera bättre.
Rosa? Lila väl? Men å andra sidan så blev jag underkänt på färgseende-testet när jag mönstrade… ![]()
![]()
Inflationen börjar bita i Bolmesonska kassan? ![]()
![]()
Inga problem. Bra/helt ok för mig.
Understruken tycker jag är att föredra för att särskilja mot blå länkar när användare lägger in. Tydligt vad som är vad.
Kanske ta bort knappen med ”understrykning” i inlägg för att vara ännu tydligare (alla understrukna är dessa auto länkar) så får vi användare hålla oss till kursiv och fet som markerningar.
Mer lite oro hos herr Bolmeson när han ser att intäkter i företaget sjunker till följd av lägre intresse för ekonomi. Alltid spännande att reflektera över hur tvärtom världen är. Det är ju nu som intresset för börsen borde vara som störst då det är rea - men det är nu folk slutar intressera sig, slutar spara etc…
Bra botten-fiske indikator att folk redan börjat tappa intresse ![]()
![]()
Som du säger är det rätt otroligt. Lite som att säga ”nej minsann, inte ska vi handla nu på REAn” ![]()
Jag väntat otåligt på en merch shop med “ränta på ränta” t-shirts, vattenflaskor etc 
Tänker du supa, dansa och skrika “ränta på ränta”?
@Caspian - du har ju varit inne på det här? Det är kanske dags…
När jag en lördag kväll kan sitta här och skriva / koda i forumet? ![]()
Frågan var till Ballongpinne men det kom inte med uppe i högra hörnet. Svarade på inlägget om merch
Precis vad jag tänkte på när jag skrev det 

Jag vet att det är boomer att förklara sina referenser, sorry 
Hoppas det blir små reklamknappar också! För oss som inte gillar reklam t-shirts!
Eller bildekaler, jag hade gärna köpt en till mammas nygamla Ford, så hon kan täcka över tidigare ägarens MC-klubbmärke. ![]()
![]()
Köp flera! Så kan hon klistra över kulhålen också. ![]()
Inga kulhål, men det finns rester av strass på rutorna. Så var kanske an glammig MC-klubb! 
Problemet med detta är att även fast det är sponsrade länkar så kommer @janbolmeson inte få några refs genom detta, då 99% av alla på forumet redan har konton på alla dessa sajter… Jag stör mig på att allt blir länkar, ser hellre en reklam annons var 15e inlägg i en tråd än detta.
@janbolmeson Förresten, har du regressionstestat så att det inte blir replace i befintliga länkar, framförallt inte i url-delen?
Det blir fel om man skriver typ upplysa såg jag i någon tråd, kanske är åtgärdat nu. Lysa uppLysa
Edit: Verkar vara åtgärdat ![]()
Men dom gjorde en vinst på nästan 2 milj förra året så att dom behöver tjäna pengar på reklamlänkar är ju rent påhitt. Dom börjar bli giriga helt enkelt ![]()
Yes, det är regex-ersättningar så de är ganska exakta. Den tar inte befintliga länkar vad jag kan se, t.ex. Lysa. Men du får gärna testa. Den gör ersättningen direkt i förhandsvisninsläget också.
Yes, för 2020 / 2021 då intresset för sparande var på max, man kunde välja och vraka bland sponsorer etc. Läget är helt annorlunda nu, så jag blir lite ledsen när du skriver att det handlar om girighet. Särskilt med tanke på hur mycket annat jag hade kunnat göra om jag var girig - t.ex. ta procent på rest kapital, göra reklam för alla möjliga konstiga saker jag får mejl om inkl. låneförmedling m.m.
Jag har läst en hel del andra trådar där jag vet att du uttryckt dig om att du ogillar att ha reklam och använda sponsrade länkar, och jag har full respekt för att ni gör detta för att ha roligt och för att leva för/på det! Jag gillar det ni gör, jag menade egentligen inget illa.
Men jag såg något inlägg där det blev extremt mycket länkar till ex Lysa. Kan ni försöka begränsa det på något vis till typ 1 länk per 3 ord så hade det nog sett snyggare ut
det behöver inte finnas 7 länkar i samma inlägg till Lysa. Det räcker med 1.