Jag hade hellre sett att folk blev patreonmedlemmar så man slapp länkarna…
Då får du betala även min medlemsavgift 

. Annars drar jag vidare där det är helt gratis 
. Så fattig och snål är jag @Ola_Morin 

Tycker det är bra som det är nu. Vill absolut inte ha färg på autolänkarna 
I mina ögon är en länk en länk och ska ha samma färg och form oavsett om den kommer från en användare eller är autogenererad. Jag förstår intentionen men tycker inte det känns helt koscher att ändra användares inlägg på det viset. Det har redan dykt upp ett helt gäng specialfall där det helt enkelt blir fel och förvirrande.
För att göra reklam för patrion skulle du kunna göra inlägg om vad som komma skall i tråd på forumet. (Eller gör du det och jag missat?)
Kan innehålla samma info som du brukar prata om i avsnitten. Hur man hittar dit etc.
Generellt för regex så byts alla träffar ut om man har global (g) aktiverat. Annars byts bara första träffen ut (t.ex. /dittregex/g vs /dittregex/ ). Om det inte är så att global läggs till automatiskt under huven kan du testa att ta bort det.
Väldigt intressant att läsa att intresset hos annonsörer och liknande gått ned… men förståeligt. Gör som du känner att du måste för att företaget ska vara lönsamt. Autolänkar kan nog de flesta leva med. Sponsrade samarbeten är bättre, men om detta inte är tillräckligt så ta nästa steg. Däremot bör du nog ha en långsiktig plan för hur du ska agera framöver, förutsatt att börsen fortsätter att vara på dåligt humör och intresset för investeringar fortsätter att minska. Tror inte riktigt att risken för ett sluttande plan är jättestor, men kan vara bra att agera strategiskt i frågan istället för att bara ta det steg för steg.
Helt ok, lite buggigt bara.
Det blir gravt missvisande när en länk inte går till rätt fond, tex:
“Undvik Storebrand Global Multifactor”
“Köpråd: skaffa Storebrand Global Value”
Storebrand har 7 fonder på Avanza som inleds med “Storebrand Global”, alla kommer bli länkade till All Countries-varianten. ![]()
Edit: är enkelt löst genom att använda hela namnen som faktor istället.
Länkarna är jättebra.
Du kan överväga att göra det annorlunda: Gör ett separat inlägg överst (och/eller längst ned) i tråden, som innehåller “Länkar till forumpartnertjänster som nämns i detta inlägg.”
Nya, lite mörkare, textfärgen på vita knapparna är ännu mer 
Länkarna stör mig inte alls. Hur de ser ut spelar ingen roll för min del.
Såg idag nedan reklamannonser.
En för trading och en för betting.
Hade jag ägt detta forum så hade det säkert funnits någon reklam, men just dessa känns som de går emot syftet med forumet. Även om flera här säkert både spelar och sysslar med trading.
Kan också vara kul om du har statistik på hur många som klickar på dem, målet borde vara så få som möjligt 
@janbolmeson finns det någon tanke med just dessa eller är det profilerat mot mig/forumet?
Edit: rätt bra odds på Frankrike ändå 
Spännande. Är du säker på att det inte är du som klickat på suspekta länkar i e-posten för att få reklam här? 
Jag kan bekräfta, det är annonser numera.
Det var ju trist. Konstigt att inte alla ser dem.
Kankse provar hur det fungerar och vad reaktionerna är på det. Typ ett A/B test.
Ja, jag experimenterar lite med annonser för att hitta en lagom nivå.
Just nu är det inställt så här:
Okej, det är kanske inte så dumt (och lätt skrytsamt av mig att uppmärksamma att jag minsann inte får reklam), så länge det kommuniceras att du kan bli kvitt reklamen (kanske ha reklam för din egna patreon i reklam-bannern? Om det går)
Gillar redundansen i att man inte får reklam som patreon och det är heller ingen reklam i patreon-forumet ![]()
Haha… Lite lätt ingenjörig som berättar om inställningarna utan att tänka på kontexten… ![]()