Dagens underdrift. ![]()
(Men tycker om dig så ‘lätt ingenjörig’ som du är, så inget ont menat.
)
OK då ger jag små bidrag i forumet alltså. Kan vara värt att fundera kring. Kanske för lite smileys och “jag väljer billigaste indexfonderna”.
Är det inte Discourse som sätter nivåerna automatiskt baserat på din statistik i forumet?
Det här är typiskt sådant som jag tycker är en något onödig kommentar. På vilket sätt bidrar den till att ta konversationen framåt eller göra forumet till en bättre plats?
Särskilt när det finns facit till frågan:
Har du inte nivå 3 och 4. ? 
. Du borde få dispans från @janbolmeson
. Själv har jag nivå 5 då jag skickar dagligen smaylis
till @janbolmeson PM .
. Går bra så länge han inte fattar att
är till @carolinebolmeson
. Då blir det nivå 1 från början igen 
Men inte så lätt att hitta om man inte vet var det finns. Det du kallar facit vet inte jag var det finns. Har letat. Alltså att jag inte vet hur jag får fram den informationen så att jag kan förstå varför jag ligger på nivå 2. Detta är väl ändå relevant för frågan om reklamen?
Sen ser jag skillnad på hur du bemöter det jag skriver och det exempelvis Jacke77 skriver. Jag förstår då vilket som är det önskvärda beteendet och därav min kommentar.
Jag har inget emot reklamen, finns överallt annars också, men precis som hos Cornocopia så håller den på och laddar och flyttar innehåll upp och ner, vilket är lite störigt. Det går kanske reservera vertikalt utrymme redan innan annonsen laddats så behöver inte innehållet hoppa runt?
Det klär dig inte att framställa dig som ynklig orättvist behandlad.
Inte den bilden jag fått av dig,
Bit ihop och acceptera istället
Försöker bara förstå hur det hänger ihop och tänker högt.
Absolut sådant är såsjukt störigt. Och popups som vill få tillåtelse om notifiering och email subscribtion.
Eller quora där reklam ser ut att vara inlägg inblandade i sidan.
Internet är totalkaputt för tillfället. 
En enkel statisk logo som inte animeras/blinkar eller laddar segt har jag inget emot. (Förutsatt det inte handlar om Crypto)
Jag har ingen aning om vilken nivå jag befinner mig på eller hur jag tar reda på det, vilket jag då får be om utsäkt för. Jag är teknisk novis, vilket sannerligen är ett handikapp i detta forum. Nåväl, har haft stor glädje o nytta av forumet, och det är jag tacksam för. Den senaste tiden har jag fått upp flera annonser i mitt flöde. Även sådana som ”flyttar sig”. Det är väldigt irriterande och kommer att reducera mitt deltagande här. Lite synd, för jag är en sån där ”minoritetsperson” - kvinna, 50+, samhällsvetare, löntagare i offentlig sektor, ”nybörjare” gällande ekonomiintresse.
Det jag tycker om reklam i media är att den är fördummande och förbrukar min energi. Det känns som om hjärnan krymper för varje reklaminslag jag inte lyckas värja mig ifrån. Nu alltså också här.
Det tycker jag du inte ska be om ursäkt för, jag är utbildad elektroteknikingenjör med 20 års erfarenhet (så jag får väl påstå mig någorlunda tekniskt lagd), och jag hittar inte heller något uppenbart sätt att se detta heller på förutom att gå och klicka runt bland sina “utmärkelser” och se om någon av de beviljat någon speciell nivå.
Man kan hitta det om man tittar på sin profil, väljer Sammanfattning och scrollar ner till Topputmärkelser. Klickar man sen på den första där (står Medlem för mig) så står det lite text:
Den här utmärkelsen beviljas när du når förtroendenivå 2. Tack för att du har varit en del av forumet de senaste veckorna. Du kan nu skicka inbjudningar från din användarsida eller från individuella ämnen, skicka personliga gruppmeddelanden och ge några fler gillningar varje dag.
Det kanske går att göra på annat sätt också men det är lurigt att hitta det här. Det s.k. “facit” som @janbolmeson visade där man kan se vad som fattas för att komma till nästa nivå har jag dock ännu inte lyckats hitta, har ingen aning om hur jag kan se det faktiskt.
Ber om ursäkt, är bara Civilingenjör inom data och elektronik, van programmerare och användare av datorer etc. men lyckas ändå inte hitta detta som skulle vara så enkelt som att titta på det “facit” som @janbolmeson pekade på. Tips om hur man hittar detta vore bra.
Jag är med nyfiken! Har letat, men hittar bara utmärkelser och lite annat.
Finns lite utvecklingspotential att förbättra informationen via profilerna. ![]()
Vet att jag är nivå 3, men att behöva leta i gamla utmärkelser känns lite onödigt krångligt.
Är också Patreon, om än på låg summa, än så länge. Kommer öka på den om jag får lite högre inkomst! ![]()
Jo, det var på det här sättet jag lyckades klura ut min egen nivå. Som sagt inte direkt uppenbart.
Sidan som @janbolmeson visade har inte jag heller hittat, man kanske måste vara på nån högre nivå för att se den ![]()
Kraven för de olika nivåerna finns beskrivna på Understanding Discourse Trust Levels, som man fick en länk till i automatiskt PM någon gång når man var ny användare.
Den tydliga vy som @janbolmeson visade som visar hur nära man är en viss nivå är som jag förstår det bara tillgänglig för administratörer, se denna diskussion från 2015.
Tack! Nu blev nivåerna begripliga även för mig. Jag hade ingen koll alls (längre) på att “member” innebar ett medlemskap på en viss nivå.
Gå till din profil och tryck “Utvidga”-knappen så ser du din förtroendenivå på raden under.
Jan har skrivit här om de olika nivåerna, hur man ser, och vad som krävs för att levla:
Förvisso, men i kontexten i den här tråden där det pratas om nivå 3 och över så hjälper inte så mycket att veta att man t.ex. är på “Förtroendenivå regelbunden”, om man inte vet vad för siffra det motsvarar.
Japp, letade upp och adderade mer information, inkl översättningslista mellan nivå och titel.