Tänkte att denna kanske förtjänar en egen tråd, fick ett mail från Avanza nu där de skriver detta:
Exklusivt för Private Banking och Pro: Snart blir utlandshandeln ännu bättre
Äntligen kan vi avslöja en efterlängtad nyhet: Vi jobbar för fullt på att lansera valutakonto på kapitalförsäkring (KF). Rent konkret handlar det om manuell valutaväxling på KF, vilket gör handel i annan valuta än SEK betydligt bättre. Vi kan inte avslöja fler detaljer just nu – utöver att vi jobbar för att lansera det under andra halvåret 2024.
Tycker det låter som de kommer starta detta för PB och Pro men att det kommer för samtliga lite senare. Gissningsvis kommer Nordnet att reagera på detta också.
Vi får hoppas att det kommer gälla för samtliga kunder (Jag kan inte heller räkna mig för 3-miljonersmannen).
Blir intressant att se ifall detta “trickles down” till flera konton. Hoppas det kommer till ISK också men KF är ju en bra start i alla fall
Haha ja, om Nordnet skulle införa detta för alla kunder och på både ISK och KF nu när Avanza luskar med nyheten om det skulle de verkligen kunna höja ribban
Sida 6, mitten. Ett tips är att alltid använda sökfunktionen istället för att bläddra runt. Dvs. sök på t.ex. “valutakonto” i dokumentet så behöver du ju inte leta.
Vore mycket intressant då avsaknaden av valutakonto på ISK/KF är ett av skälen till att jag idag i viss mån avhåller mig från handel i utländska aktier.
Hoppas ganska snart få se att det faktiskt implementeras. Jag litar bara på det som jag ser verkställs inom rimlig tid.