Läste en artikel på cornucopia.
Nån som gjort research? Känns som man kommer bli ruinerad när skadan är framme
Läste en artikel på cornucopia.
Nån som gjort research? Känns som man kommer bli ruinerad när skadan är framme
Bäst vet jag inte, men jag gjorde en undersökning 2021.
Ringde till veterinärkliniken och frågade vilka bolag de haft problem med och vilka som inte strulade. Deras rekommendation då var Sveland och ett bolag till som jag glömt namnet på. Kollade även med en veterinärvän som höll med.
Tidigare hade jag Agria under 20 år (1999-2019, funkade bra då), men de hade runt 2020 och 2021 blivit väldigt struliga så för min del blev det Sveland för katten. Funkat bra.
Vi har Folksam djurförsäkring, har utnyttjat försäkringen flera gånger utan problem, vi har den som täcker upp till 120 000kr/år.
Undvik Evidensia och Anicura till största möjliga mån, de vill bara mjölka en på pengar.
Korslänkning till en annan tråd som berör ämnet också:
Jag kör också folksam (hundförsäkring)
Kanske aningen dyrare i månaden än vissa andra, men jag är supernöjd ändå.
Det har jag nog fått igen många gånger om iallafall av att det aldrig har varit några som helst problem med att få ersättning snabbt.
Vinsten går också tillbaka till kunderna, istället för till aktieägarna som på många andra bolag. Det kan ju vissa gilla ideologiskt, och vissa andra inte
Vi kör också Folksam. Mycket nöjd. Haft några ärenden där vi nyttjat försäkringen och det har fungerat bra.
Mycket nöjd med folksam, har aldrig krånglat ens med äldre införsäkrade djur. Bra pris med.
Sen får man som djurägare inte glömma att man själv styr priset på sin försäkringspremie och mängden veterinärrelaterade kostnader genom att välja djur av sunda raser.
Mina hundar har en årspremie på under 3500kr/år (har lite rabatt pga hemförsäkring i folksam) men hör folk som betalar 4-5ggr så mkt.
Sveland har vi och det har alltid funkat bra.