Jag vet inte vad Revolut kort innebär, men om jag går in på Revolut Currency Converter resp Wise får jag följande:
Alltså fördel Wise. Så jag vet inte om kortet gör att det blir något annat för du visar ju fördel Revolut.
Jag vet inte vad Revolut kort innebär, men om jag går in på Revolut Currency Converter resp Wise får jag följande:
Alltså fördel Wise. Så jag vet inte om kortet gör att det blir något annat för du visar ju fördel Revolut.
Mina skärmdumpar är från faktiska appen med realtidskurs. På deras sida kan det nog vara utdaterad kurs
Kurserna i mina skärmdumpar ändrades i realtid och jag tog dem precis efter varandra. Gjorde om det ett antal gånger men det var hela tiden fördel Wise. Ingen stor skillnad men ändå.
Tror dock mina stämmer bättre då om jag klickar ok så växlas det faktiskt till den kursen
Ok, men för att få till en jämförelse vid överföring av stora belopp: Vad kostar ett Revolut-abonnemang/kort (eller vad det nu är man behöver) för att utföra en stor engångsöverföring?
Det var så mycket att läsa i villkoren så jag orkar inte. Men jag kan väl tänka mig att man måste betala minimum en årsavgift som då blir 1 140 kr.
Men orkar fundera och diskutera små skillnader i valutakurser i timmar?
Det är om inte annat roligare än att läsa 14 sidor villkor
Ska överföra några millar efter fastighetsförsäljning, så jag vill nog hitta bästa möjliga trygga lösning. Enligt cuex.com (pricerunner-variant för transfer) är den billigaste lösningen OFX, jag har dock ingen erfarenhet av detta företag.
Om du känner att du behöver läsa 14 sidor villkor kan nog ingen hjälpa dig
Kolla Curve.
Hmm, jag trodde jag skrev att det var just det jag inte kände
Fast Curve verkar likt Revolut hänga upp sig på att man ska ha något kort/abonnemang som krånglar till det. Jag är egentligen ute efter en tjänst för att enbart utföra en större engångsöverföring.
Jag var nyligen utomlands och gjorde då alla direkta betalningar med Collector kreditkort som saknar valutapåslag.
Uttag av kontanter gjorde jag istället med Norwegian kreditkort som saknar uttagsavgift även utomlands (vet dock inte hur det funkar med valutapåslag vid uttag, är uttagsavgiften tillräckligt låg kanske det vore mer värt att använda Collector även här).
Kanske blir att växla rätt mycket innan då för att säkra upp
Varför då? Det enda sättet att få vetttig växelkurs är att ta ut i bankomat på plats.
Men definitivt inte vilken bankomat som helst. Alla fristående bankomater i gallerior (med typ Visa-logga) har ett hutlöst påslag. Det gäller att hitta en bankomat kopplat till ett bankkontor för en inhemsk bank, dock finns det även sådana som tar ut stora avgifter. Det är en djungel.
Det normala är såvitt jag vet att växelkurs och avgifter redovisas vid uttag. Det viktiga är alltså att hålla koll på vad som är rätt/vettig växelkurs.
I vissa länder är (typ) 5 EUR uttagsavgift standard. Det kan finnas vissa banker som inte tar ut dem men det behöver man ha koll på.
Med detta sagt har jag själv inte haft några problem att ta ut pengar smidigt och utan avgifter just i Tyskland.