Omvänd psykologi heter det för att få dig och andra tro när en sak kostar mer så ska det betyda ”bra kvalité”.
Jag läste ett tips i förra årets tråd att det kan vara värt att vänta in blackfriday vilket jag gjorde, det visade sig vara värt för mig. Tyckte alla lågpris-bolag hallon/vimla/halebop hade ish lika bra erbjudanden så gick på den som hade bäst täckning där jag rör mig. (vimla) smärtfritt att byta tyckte jag.
Så kanske det heter! Men det brukar gå hand i hand, dvs man får vad man betalar för.
Kan ju ge några exempel: Mercedes=dyr=kvalite
Dacia=billig=sämre kvalite
Skjorta från Ralph Lauren=dyr=kvalite
Skjorta från H&M=billig=sämre kvalite
Etc etc
Fellos 2 GB abbonemang ser lockande ut att skaffa till mig och barnen. Tror nog att jag ska nappa. Då slipper jag kanske dessutom att försäljare ska ringa mig gång på gång på uppdrag från Telia.
Fello! Alla gånger. Bra täckning i Telias nät. Billigt. Och den absolut bästa bästa kundservicen i hela landet. Då jämför jag inte bara med andra mobilföretag.
Tack, då får det bli dem.
Bytte precis till Fello pga. flera tidigare inlägg här.
Kommer från Halebop som just aviserat prishöjningar.
Så nu vet ni som förordat Fello att det är er jag kommer
hacka på ifall jag inte blir nöjd.
Telia blir lite mer prisvärda vid köp av telefon. De brukar subventionera telefonen med 2-3 k beroende på period och kampanj.
Utöver det blir inte skillnaden så stor mot Vimla, Halebop osv om man kör familjeabonnemang.
Det går såklart att spara pengar, men jag betalar hellre 1-200 kr mer varje månad för att det alltid ska funka och för att jag ska slippa bry mig. Telefonen är utan konkurrens min mest använda ägodel, och en av de sakerna som får kosta för min del.
OT men vilken operatör har det bästa kontantkortet? Då tänker jag främst på att bara behöva fylla på kortet en gång om året och inte jättedyra samtalskostnader.
Tänkte skaffa ett till min reservmobil utifall det är jättedålig täckning någonstans. Har abonnemang hos Comviq.
Är det Telia som gäller?
Vet inte om de är bäst, men jag har Telias kontantkort och är nöjd med det.
Hallon / 99kr för 4 GB med surfpott. Köp din mobil via inrego då behöver du inte sitta fast i en kontrakt för 12/24 månader
Använder du det sällan eller ofta, dvs istället för abonnemang?
Kommer ur bindningstiden hos Telenor i april och behöver e-sim till AW. Vad betalar du för Halebop med e-sim för AW? Har 4GB idag men det är i lägsta laget.
Betalar 69:-/mån för e-sim och det verkar vara sänkt till 59:-/mån numera. Halebops nya prislista hittar du här: Prislista Halebop
Jag har Telias kontantkort istället för abonnemang. Det passar mig utmärkt. Ibland har jag haft fria samtal men det behöver jag inte nu. Har 70 samtal/månad, fria sms och lite surf. Köper extra surf vid behov. Laddar via appen Telia Ladda. Enkelt och bra.
Flera operatörer har billigare abonnemang för den som fyllt 55.
Fello kommer inom dom närmaste dagarna att ha en kampanj där man erbjuder dubbel surf. Kan vara något att hålla koll på för er som har tänkt att byta. Som jag har förstått det så gäller detta även befintliga kunder.
Har du tele2/comhem bredband får du dubbla surfen via comviq.
Mitt barn har vimla och vi är nöjda. Visst de hade skrivit fel summa 1g på fakturan som dragits ( de + studentrabatter i stället för att ta -) men skrev till dem via chatten och fick tillbaka pengar på en gång. Så den och några andra kontakt ( frågor) jag haft med vimla har varit snabbare en de jag haft med tre som jag har. Men självklart inget nummer att ringa Men snabb chat och bra app.
I dagsläget kör jag och frun med Halebop.
Om man helst vill ringa med Telias nät och VoLTE samt WiFi-samtal är ett krav tycks Halebop fortfarande vara billigast? Känner till Fello men läser man på deras webb hittar man detta:
För helt nya kunder som beställer Fello kommer vi att uppdatera informationen på hemsidan gällande detta. Men i dagsläget så får du som ny kund inte VoLTE och WiFi-samtal från aktiveringsdagen utan kommer flyttas över i det nya IT systemet när ditt abonnemang är aktiverat och det bli din tur.
Till barnen kör vi med Hallon 99 kr/mån. Funderar på att byta till Hallons abonnemang för 149 kr/mån till mig och frun. Tror vi skulle klara oss på 8 GB/mån eftersom man kan spara upp till 100 GB surf. Vanligen kör vi via WiFi och då kan man ha en rejäl pott till semestern. Men täckningen när man rör sig på landsbygden? Till vardags upplever jag inte att barnen har några problem men är man ute och åker på sommaren känns det som att de oftare tappar täckning än vad jag gör.
Ni som reser runt lite i landet, stämmer min bild av att Telias nät är stabilare än Tres (Hallon)? Eller är det min fördomar? Vad missnöjda kunder och rättshaverister skriver på Trustpilot känns sällan relevant…