Bästa mobilabonnemanget 2022

Vill bara tacka så mycket för tråden. Tack vare den har jag nu bytt till Fello och sparar nästan 200 kr per månad. Visste inte ens att leverantören fanns och trodde jag hade ett billigt abbonnemang. :grimacing: Tack och bock! :blush:

4 gillningar

Nåt specialerbjudande? :thinking: Eller prutat? :money_mouth_face:

Brukar ringa dom varje gång de vill ändra priser. Säger att jag ska byta, då brukar de hända grejer.

1 gillning

Idag hörde Comviq av sig och sa jag får 100:- rabatt i 6 månader så jag gick faktiskt tillbaka innan flytten hunnit gå igenom. 145:- 20 gig surf. Sen får man kolla vad som finns om 6 månader igen :+1:

2 gillningar

Bra där :ok_hand:t4: Fattar ju att jag behöver ringa comviq o förhandla lite.

1 gillning

På vilket sätt menar du med detta?

Chattade med comviq idag och det medförde ny deal i 12 mnd utan bindning: 150,-/mnd (15gb, tidigare 30gb iom student som jag inte varit på ett år :innocent:). Använder ungefär 10gb/mnd så det känns som en bra deal.

3 gillningar

Vimla har 8gb surf för 99:- om man har barn, dessutom halva priset i 4 mån. Lagom till black friday.

Har haft Vimla 6gb/månaden 90kr och har varit nöjd. Dock höjde de utan förvarning till 120kr. Nu ringde Telenor och ville binda 24månader på 129kr/månaden och 5gb.

Sa att jag fattar dessa beslut långsamt varpå han ber om att återkomma imorgon. Underströk att långsamt kan vara en process på veckor, kanske månader :smiley:

Har någon märkt av prisökningar eller sett erbjudanden såhär mot anda halvåret på 2022?

Jag hade studentabonnemang från Vimla med 6 gb för 50 kr tack vare tipsningar. I somras justerade dem så man var tvungen att ha intyg på studier så nu är det 3 gb för 99 men har inte märkt någon prisökning och bra att det går att spara surf till perioder med hög förbrukning.

Kör Fello. 199:- och har då 28 gig surf. I somras körde de kampanj på att köpa 50 gig som man kunde spara. Bra kundservice. Stabilt Telia-nät. Mycket nöjd.

1 gillning

Jag och mina 2 vuxna barn delar på Tre:s Obegränsad. De första 6 månaderna kostar det 599:- per månad (199:- per person). Efter 6 månader blir månadskostnaden 699:-.
Då ingår även deras Världen paket, praktiskt om man åker utomlands.
Delar man med fler sjunker kostnaden per person.
Tror detta är relativt prisvärt om man behöver stor surfmängd.

Kör också tres obegränsat med familj. Passade på när jag skulle köpa ny telefon (iPhone 14 pro) och fick då tre obegränsat med familj (+1, min fru) för 319 kr/månad. Detta gäller i 36 månader och jag fick även 1500 kr i rabatt på luren som man kan sälja med förtjänst om man skulle vilja (jag behåller den).

Vi reser till min frus hemland någon gång per år och då är tres världen (som ingår) oslagbart då vi kan surfa o ringa utan hutlösa priser i hennes hemland.