Kolla in Mainhome och se vad du kan lära dig där om uthyrning! Jakob och Isa var med i (åtminstone) ett RT-avsnitt också.
Mina bästa tips är att tänka lite klurigt smart så att ytor nyttjas på lite fiffinurliga vis istället för att bli "död"ytor. Som baksidan av min hall, ner i trappen till källaren, där min snickare skapade en hylla av de gamla 70-tals-bräderna som satt som trapp-avdelare, eller vad det nu kan ha hetat. Ser ut så här:
Dessutom har jag gasspis (och elugn) och ÄLSKAR det.
Och världens största diskho (och diskbänk med KANT framtill så att ev spill inte rinner nerför luckorna direkt) som man lätt får ner en plåt i.
OCH det här extra-bänks-tricket som ger oss extrayta. Ni kanske inte behöver det e-som ni bygger nytt, men för oss som gjorde om köket i begränsad yta så har det spelar stor roll:
Hade jag byggt om köket idag hade jag nog lagt till sån där “kokhett”-kran, tror jag.
Och, förresten, vår diskmaskin från Fisher Paykel är GULD, så himla skönt med en disklåda! Har bara en för har inte större behov, men de som behöver en fullstor diskmaskin har sannerligen stor glädhe av en dubbel-dishdrawer ist för en vanlig diskmaskin.
Lycka till!