Eco program på diskmaskin, varför är de så sjukt långa?

Alltså… don’t get me started!
Min mammas förra whirlpool inköpt på IKEA kunde väcka en död till liv. Som om den liksom inte nöjde sig med att säga (SKRIKA!) Hej, jag lever och är strax klar! utan den fortsatte skrika detta hur länge som helst! GALET udda designat må jag säga!

Tro mig, vi försökte. Gick inte på hennes… :roll_eyes:

Ja, galet pedagogiskt dessutom, äntligen fattar jag varför eco-programmen är så långa. Bara en sån sak liksom. Otippat till tusen men härligt skönt att ha lärt mig detta!

Tvättmedel minimerar jag sedan länge, men först sen jag läste här som jag börjar fundera på att återgå till diskmedelpulver ist för tabs (som ju ÄR så löjligt behändiga… men vad tusan, jag diskar ju inte ens en maskin om dagen, så varför bry mig om det liksom?!)… :face_with_monocle:

Alltså… har jag inbillat mig att de allra flesta kommuner numera har ganska likvärdig hårdhetsgrad på vatten? (Till skillnad från i min barndom där mitt hår, i samband med flytt från Malmö till Arvika, sparkade bakut… från Sveriges hårdaste vatten till nära inpå det mjukaste (insåg jag senare). Inte om man har egen brunn så klart.

Jag tackar jag tackar, för det finns inte på kartan att jag skulle stå ut med 33 minuter diskmaskiner/diskmaskinstabletter…

Och jag slår ett slag (än en gång) för diskmaskinslådor:

2 gillningar