Behöver era erfarenheter gällande studier

Det här är något jag måste ta reda på mer hör jag. Jag är väl inte rädd för möten i sig. Jag vill bara inte fastna i en roll där jag inte alls får göra något som har med problemlösningen i sig att göra, den roligaste biten. Jag har bestämt mig för att boka möte med Chalmers egna studievägledare, så kanske jag kan få träffa andra som går utbildningarna jag funderar över-och framför allt de jag inte är så bekant med öht. Vi har inte fått så mycket information öht, och jag hoppas vi under utbildningens gång ska få bekanta oss lite med de olika inriktingar som finns. Men jag ska också prata mer med de som jag redan känner och pratat med, det känns som att det finns mer att gräva i för att förstå vad civilingenjör verkligen. Det kanske inte bara är att sitta och räkna på och lösa avancerade problem och utveckla och bygga prototyper (om jag ska försöka förenkla min bild av vad jag trodde det var). Jag tror nog jag måste ta hjälp och ens förstå vad det kan leda till för jobb, jag vet inte ens jobbtitlar för civilingenjörer. Min första tanke vara bara att välja en utbildning med ämnen som är stimulerande att lära sig.

2 gillningar