Köp en där du kan installera Valetudo så slipper du moln helt och hållet.
För 08-or: Gröna Kortet - Halva priset!
50% rabatt
Ja. Tveklöst.
instämmer med tömningsstation - innan behövde jag tömma den där luckan i roboten varje vecka. Med tömningsstation behöver jag byta dammsugarpåse (i stationen) typ 1 gång i halvåret. GAMECHANGER
Ja ja ja, det blir en med tömningsstation ![]()
Och vattentank…
Det är toppen, men nästa får bli så jag kan koppla direkt på vatten och avlopp så man slipper det
Skulle inte vilja koppla in vatten direkt. En till källa för vattenskador i huset. Räcker med maskinerna jag redan har.
Har min i tvättstugan med golvbrunn och allt så skulle inte bekymra mig. ![]()
Hallå alla glada fyndare!
Vill bara påminna om att från Black Friday fram till efter annandags rean så ökar nätbedrägerierna och sms bedrägerierna kraftigt! Så när ni beställer se till att ni handlar från betrodda hemsidor och att det som ser ut som “Elgiganten” verkligen är Elgiganten som exempel. Firmor ni inte hört talas om som plötsligt har samma vara som ni söker på men mycket billigare än alla andra.. se upp ! dubbelkolla!!
Vad gäller SMS bedrägerier så ser de vanligaste formerna ut “ bekräfta ditt paket genom att klicka på denna länk “ eller “följ länken och bekräfta med Bankid” eller “hej vi är säkerhetsavdelningen på XX. någon har använt ditt XX kort om detta INTE är du följ länken så hjälper vi dig att stoppa affären”
Ni har säkert koll men det är så lätt att bli fintad i vardagsstressen.
Som vanligt kommer jag inte betala mer än 500 kr för nya bekväma vardagsskor, och eftersom det helst ska vara adidas väntar jag bara på att deras mejl ska dumpa ner i min inkorg (kanske den enda spam jag längtar efter). Nya skor som alltid passar den angivna storleken inkl. leverans = 405 kr. Mejlet kom, beställning gjord, på väg i Postnord-appen. ![]()
Väntar fortfarande på Gardena slangvinda och Bosch bänkdiskmaskin! ![]()
![]()
Va är en bänkdiskmaskin? Räcker de inte med diskmaskinen?
En vanlig bänkdiskmaskin ställs på diskbänken. En vanlig diskmaskin kostar 250kr per månad i höjd hyra i all oändlighet.
En bänkdiskmaskin kostar cirka 6000kr (8-10 års livslängd).
En diskmaskin kostar cirka 30 000kr för varje årtionde i min hyresrätt.
Enkel matte och logik att välja en bänkdiskmaskin när man bor själv.
Jasså? Jag har en färdigt inbyggt i lägenheten, och de verkar alla andra ha också som bor i hyresrätt?
Alltså har du räkna liter den använder eller hur har du kommit framtill att de kostar 30 000kr varje årtionde? Hur vet du att hyresvärden tar just 250kr månad extra för diskmaskinen?
250kr i tolv månader = 3000kr.
3000kr i tio år = 30 000kr.
Det är hyresvärdens regler. Vi får inte bygga in en diskmaskin själva, utan det görs via hyresvärden, med 250kr hyrespåslag per månad.
Men lite väl OT. Jag hoppas bara en bänkdiskmaskin dyker upp på rean, så jag slipper betala fullpris.
Står det alltså uttryckligen i hyresavtalet? Försöker inte dumförklara dig eller något är seriöst nyfiken varifrån siffran kommer. Kan jag göra såhär om ja hyrar ut en fastighet?
Men ärligt känns det som det. Såklart står det i lägenhetens villkor kring standardhöjande åtgärder. Skulle jag bara hitta på?
Det är tillägg hos många. När lägenheterna byggdes ingick inte diskmaskin och de tar ett tillägg som syns på räkningen.
Har provat Electrolux maskiner förut, de har en livslängd på 2-3 år. Så går bort.
Har skrivit om detta högre upp i tråden. Så behöver inga tips på alternativa modeller. Jag vet vad jag vill köpa. ![]()