Spännande, jag har aldrig haft nåt sådant tillägg? Kanske det är annorlunda i Finland eller redan inräknat i hyran?
Det var inte min mening, tror bara det ser lite annorlunda ut i Finland. ![]()
Det finns på tex MKB i Malmö. Var enormt kritiserat när jag bodde där i min ungdom.
Här har många hyresvärdar det som standard. Men det är oftast bara lönsamt för värden, tyvärr.
Hade varit bättre att få betala den faktiska kostnaden som hyresgäst.
Det verkar vara en äldre modell, så det är inte omöjligt att den kommer att vara på rea, men det är förmodligen inte den mest populära modellen när det gäller diskmaskiner.
Som jämförelse kan du se vad det kostar i Tyskland (433,90 euro inklusive frakt, ca 4 782 kr): https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/204796581_-sks2itw00e-bosch.html
Såg även att tyska Boschs hemsida har 15% rabatt på det mesta. Men de postar inte till Sverige och det kan bli jobbigt om jag behöver service under garantitiden.
Maskinen verkar vara en långkörare, har haft samma modell i två omgångar.
Du kommer att behöva alliera dig med någon som ändå ska till Tyskland för att handla. Garantin gäller i Sverige oavsett var inom EU du köpte varan, dock utan problem när varan även marknadsförs i Sverige.
Tror jag håller tummarna för att köpa här till bra pris.
Det finns gränser för fyndjaktsgenen. ![]()
@Davand , @LevaLivet , @besj
Det blev ett snabbt beslut och ett snabbt köp. Redan uthämtat från butik.
Det blev en Dreame D20 Plus med tömningsstation
Tack för tipsen.
Bosch Serie 2 Bänkdiskmaskin SKS2ITW00E (vit) - Elgiganten - Elgiganten Bosch Serie 2 Bänkdiskmaskin SKS2ITW00E (vit) - Elgiganten - Elgiganten
De har 1 i outleten då lär garanti ochså finnas.
Om man går genom refunder kan det finnas cashback att hämta ochså.
Jaja inte kan de frakta den heller.
Om man registrerar en bosch får man cashback också en slant
Kräver dock att man har nära till Mariestad vilket inte alla har…
Ja, man brukar få stå på sig och köra runt. När jag manuellt försöker förlänga på Mitt Telia så går jag från mitt förhandlade 359 till 599 som erbjudande…. Får ringa 90200 i morgon och förlänga.
Frugan har länge velat slänga utt den gamla stereon som är otymplig och “ful“ med sladdar osv och ha en smidigare Bluetoothhögtalare. Nu gjordes det om och ingen plats fanns längre till välljud. Jag hittade en liten smidig Sony ULT 3 på Elgiganten för 1290kr mot ord 2190-2490. den är fin, låter jättebra, jag blev imponerad och nöjd faktiskt. Vi blev jättenöjda totalt sett båda 2 ![]()
Fyndade en robotgräsklippare med LiDAR, Mova 1000 med tak för 8000.
Finns även en mindre modell för 6000 kronor. Ordinarie pris är småbluff såklart men bra pris ändå.
På tal om robotdammsugare, sett att dreames förra års flaggskepp x40 ultra går att få för 6 papp när den tidigare kostat över/runt 10kkr. Hade nog klickat hem den om jag inte relativt nyss köpt en midrange version för 5500:-
Jag hade till och med lagt på 2tkr till och köpt L50 vilket anses vara en av de bästa på marknaden. Jag som du snålade och köpte en midrange förra året med ![]()
Köpte ju en billig / enkel variant igår och anser att den har fler funktioner än jag behöver. Vad är det i dessa high range varianter som ni inte kan vara utan? Är det att ni har femtioelva husdjur och ett dussin barn som kräver mycket städning?
Jag har varken barn eller husdjur …
Du kommer säkert vara nöjd en längre tid framöver. Men som med alla dammsugare kommer det behövas viss underhåll (rensa bort saker som fastnat inuti maskinen, typ trådar/ludd). Detta är det mindre av i high-end modellerna som är designade bättre. De städar också bättre i kanter/mattor, fastnar mindre med saker som är i vägen. Ju mer highend-modell du har ju mer självgående är den skulle jag vilja påstå.
Slangvinda beställd. Det landade på Gardenas, då den har stöldskydd, bra garanti och fått bra betyg. Cirka 750kr rabatt, så känns ok.
Mina händer och växter kommer bli glada under nästa säsong! ![]()
Valde Proshop då de har gratis frakt, bra kundbetyg och Klarna.
Och där kom prissänkning på bänkdiskmaskinen. 1600kr lägre pris. ![]()