Black Week-hysteri - Hittar ni något vettigt?

Sluta lura in mig på Ginza nu också! :zany_face:

(Det var mest riktiga utrensningsfynd jag högg och jag kan hämta på plats och slippa frakten, så det är en bonus.)

1 gillning

Nu är ju inte “veckan” slut än men för att börja summera:

Bredband: Nappade på Allente erbjudandet ett tag innan, ser ut att ha varit ett bra val, ingen har bättre pris och Telia verkar bråkiga med att låta befintliga kunder förlänga i år.

Mobil: Band mig ett år med comviq för 139:- med 16GB. De har fungerat bra för mig i några år och tillräckligt billigt för att inte orka byta operatör.

Skärm: LG 45GX950A nedsatt ca 8000 under tidigare bästa pris.

Kläder: Lite grejer från jägarliv nedsatt 20-30%, inget anmärkningsvärt, de har såna erbjudanden lite då och då.

Spel: Last of us part 2 och Wreckfest till PS5 för ca 300, åtminstone Last of us verkar inte ha varit så billigt tidigare.

Återstår att se om Inet eller Webhallen bjuder på något intressant på deras streams men egentligen har jag nog inte ens något på villhöver listan just nu, det var skärmen jag var ute efter, och en SSD i 2230 format men det är så udda pryl att jag inte har några förhoppningar.

4 gillningar

De bråkar alltid lite, men efter det att jag lekt sura-farbrorn en stund så går det bra att teckna om med samma villkor som nya kunder. Trots att jag redan är en befintlig kund. Nyckelfrasen är ”kan du vara snäll att koppla mig till avdelningen för abonnemangsuppsägning”. Rinse and repeat om 12 mån.

1 gillning

20% på redan nedsatta returprodukter på Amazon. Link

Varje år hittar jag några saker där.

E.g. Airpods Pro 2 ~1400 SEK

1 gillning

För två år sen vägrade även uppsägningsavdelningen för många, Sweclockers har en lååååång tråd om detta och det låter liknande i år. Men bra att du lyckades!

Som sagt Telia var riktigt kinkiga iår. Fick erbjudande om förlängning efter en stunds diskuterande på 399:-.

Valde tacka nej och mail om uppsägning kom omgående.

Kollade Bredbandsval så det får nog bli en annan operatör ett år till nästa BF :slight_smile:

Uppdatera gärna om ni lyckats få bra pris hos annan bredbandare, har mitt kvar till den 26/12

1 gillning

Får uppdatera mig om skärmen, LG hade själva en superdeal där man kunde komma ner ett par tusen till genom Benify kod och refunder. De har haft slut på den men släppte nu så det gick att förboka med leverans 12:e december så avbeställer den första från elgiganten. Kan vänta två veckor för att spara 2000 till :slight_smile:

1 gillning

Gissar att Allentes 1000/1000 för 329kr inte finns nu? Jag valde att låta en månad brinna inne hos nuvarande då det kändes värt det. (Telia, 300/300 för 319kr/mån)

1 gillning

Det stämmer.

Bodylab har en rejäl rea på proteinpulver, särskilt casein (212 kr/kg är rätt svårslaget)

Det stämmer. Även jag hoppade på Allente och fick skjuta starten till 1 november för att slippa dubbla avgifter. Fortsatt väldigt nöjd med att få 1000/1000 för 329 kr per månad (behöver inte ens hälften av den bandbredden) när Telias Black Friday erbjudande (@angaudlinn hur tusan ska man sätta eventuella bindestreck här?) hos mig i Linköpings stadsnät låg på 699 per månad. Min gamla månadsavgift låg på över 400 kr för 250 MBit/s så jaghar sänkt mina utgifter med 1000 kr per år…

Härligt off-topic:

Det där är ett av de jävligaste exemplen att gräva i och det har jag gjort tidigare också. Besläktade exempel jag funderat på är “drop in-besiktning” och “stand up-föreställning”. Eftersom både drop in och stand up är vedertagna uttryck och detsamma gäller Black Friday skulle jag skriva “Black Friday-erbjudande” men jag vet att de som är ännu mer hårda brukar förespråka att man exkluderar mellanrum och bindestreck om man anser att det fungerar i varje given situation. Så, dropinbesiktning och standupföreställning kanske funkar. Blackfridayerbjudande är kanske fortfarande några år bort, vad vet jag. :nerd_face:

p.s. Trådtiteln funkar ju och är tydligt läsbar.

4 gillningar

Ja, det är dock kasein och inte vassleisolat. En helt annan produkt.

Jag vet att det är vanlig svensk ordsammansättning men det det blir liksom Krankenhausverordnung av alltihop :grimacing:

1 gillning

Är det inte vackert? Jag älskar germanska sammansatta ord. Det som skaver för mig är när man lånar in onödiga ord. dropinbesiktning kan ju bara heta obokad besiktning och ståuppföreställning ser man redan oftare och oftare. Black Friday kan ju kallas för novemberrea, för det är ju ändå det som avses numera. :joy:

p.s. Donaudampfschiffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft :heart:

p.p.s. Vad är egentligen skillnaden mellan Krankenhausverordnung och sjukhusförordning i svenskan? Jag ser inget problem där alls.

1 gillning

Men förhoppningsvis något annat rikare!

Jag tycker ändå att Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz ligger bättre i munnen.

3 gillningar

Inte än - jag hämtar dem nästa vecka. :zany_face: (Men ja, absolut!)

1 gillning

Men den lagen avskaffades ju 2013, så nu används ju inte det ordet längre, annat än i sådana här sammanhang. :sad_but_relieved_face:

1 gillning

Jag letar också skärm.
Har 1 27” Oled idag. Någon corsair mojäng. Gillar den.
Vill dock köra 2 skärmar, så blir inte en 45” också :smiley: Får se om det finns någon vettig 27” som 2:a skärm