Nu har Booli nyligen släppt deras årliga undersökning för snittpriset per tunnelbanestation i Stockholm. Man kan ju lugnt konstatera att det skiljer sig en del Vilken del av staden eller vilken station skulle du helst bo vid?
Thorildsplan har ju finast konst, så då går jag på det.
157k/m2 vid Kungsträdgården är ju helt vansinnigt. Det är ju en skittråkig del av stan dessutom. Men visst, det har ju status…
Det är också intressant att se hur små korta stationshopp kan göra jätteskillnad. Exempelvis Skanstull → Gullmarsplan. Det är ju bokstavligen bara över bron och skiljer ändå 30%.
Ja, så är det förstås… men det finns ju fina hus vid Gullmars och fula vid Skanstull. Och Skanstull är inte så kul det heller f ö. Men det är ju innanför tullarna, så då kan mäklaren säga det och utbrista; -Oh la la! också.
Tunnelbanenätet är överskattat här i Stockholm Annat är det 13 minuter ifrån centralstationen ute vid villorna & grönskan kring Spånga torg drygt 30000:- per kvm i snitt Här nedan finner ni lägenhetspriserna för Stockholms kommun per stadsdelsnämnd…
Ja, det är väl mer eller mindre ett open air prison för oss med oturen att födas in här. Åtminstone om man har mer eller mindre all familj och vänner här och detsamma gäller för tjejen. Priserna är väl straffet för dialekten kanske?
Gustavsberg. Nära skärgården. Gamla bruksgator med sekelskifteshus eller moderna kvarter i hamnen.
Inte t-bana, men går ju otroligt smidigt in till stan, 25 min med direktbuss till Slussen var 10:e minut! Eller var 6:e minut i rusning, fast egentligen fler bussar ändå eftersom det går direkt till Centralen också.
Tror många stockholmare tänker att oj, nä, Värmdö är för långt, utan att kolla hur fort och smidigt det faktiskt går.
Men för att återgå till t-bana, bodde många år i Stora Mossen, dyrt, nära och fint
Håller f ö med tidigare svar, gärna Mariatorget. Då går eller cyklar man, eller åker buss, och då slipper man ju T-banan!
Just innerstan där det är dyrast tenderar dock att ha lägst lån i snitt i min erfarenhet. Finns bättre och sämre men äldre föreningar med låga lån är vanligt.