Bor i hyresrätt, har råd att köpa en villa, men borde vi?

Så om jag kunde visa att jag ägde en cashad herrgård med tillhörande golfbana skulle mina argument helt plötsligt bli guld värda? Kommer inte skriva ut vad jag anser om sådan argumentation eftersom jag ändå skulle bli censurerad, så ni får använda fantasin.

Själv har jag inte en lika dyster framtidssyn utan tror och hoppas att människor även i framtiden kommer kunna äga sitt boende om de så önskar, utan att det sociala arvet behöver påverka alltför mycket. Önskar du diskutera vidare gällande detta i generella termer tycker jag det passar bättre i tråden Varför så tyst kring den svenska bostadsbubblan? där jag redogjort för att även personer med ekonomiska muskler tjänar på lägre bostadspriser om de har eller planerar att skaffa barn i framtiden.

Åter till topic för just @Anonym:s situation så är jag absolut för att man väljer att lägga sina pengar på en villa om man så önskar, men då ska man vara medveten om riskerna samt vara villig att ta den smällen. Dock pratar vi här om en ogift, barnlös 27-åring. Att ge den personen “rådet” att hoppa på bostadsmarknaden enbart för att “inte missa tåget” är inte ett väl avvägt sådant i min mening.

1 gillning