Ja, månadssparade är väl att bra sätt att vrida tillbaka en skev balans. Men får du inte betala avgifter om du månadssparar i etf:er?
Räknar man på det så behövs det ganska stora obalanser för att det egentligen ska spela någon roll.
Jag köpte typ 10% extra totalt i de två ombalanseringarna, och sedan har det gått upp typ 10%. Så det är 1% av innehavet i den fonden totalt?
Jo, det är meckigt att månadspara i ETF:er. Jag månadsparade såpass mycket när jag jobbade heltid att det blev OK inköp med rätt courtage-nivå vald, så jag köpte även i ETFerna de månaderna det behövdes.
Kan det vara såhär att världen har snappat upp min placeringsstrategi som jag kallar Pippi Longstocking. Jag gör tvärtemot alla råd och magkänsla och det värsta är att det har funkat.
All in bitcoin nu m.a.o? ![]()
Nej, bored apes to the moon! ![]()
Nä bara aktier jag förstår inte på mig krypto. Har inväntat botten nu under ett år men det har kostat så jag började göra tvärtom och då gick det bra. Oatly är mitt levebröd just nu. Hela kylen är full med havreprodukter
Jag har inte följt portföljen mer än sporadiskt under det senaste året (då det inte varit särskilt kul läsning) men noterade och blev smått förvånad att det svängt upp rätt bra de senaste veckorna.
Vad beror den här uppgången på (om det finns ett relativt enkelt svar)?
Girighet?